יום שישי, 30 בנובמבר 2018

ליטוש שיש


מהו ליטוש שיש ומדוע הוא דרוש?

ליטוש שיש היא פעולה מהפכנית שלמעשה מצליחה לחדשה את כל סוגי השיש במהירות. השיש הוא הוא אמנם חומר יוקרתי מאוד אך את אבן השיש קשה מאוד לנקות. אולי זה יפתיע אתכם אך אבן שיש היא אבן יחסית רכה, וכך למעשה היא סופגת די בקלות חומרים מסוימים שמכתימים אותה החל ממיץ, שוקו, דם, יין, בוץ, פיח וכולה. כדי לנקות אותה יש צורך להגיע אל השכבות העמוקות יותר כאשר במצב כזה יש צורך לבצע שיוף מעמיק. השיוף בסופו של דבר יהיה עדין במיוחד וייגע רק בשכבות העליונות אך הוא יהיה מספק כדי להחזיר לשיש את המראה המבריק והמרענן שלו, שהופך אותו ליוקרתי יותר.


כיצד מבצעים ליטוש שיש למרצפות?

ליטוששיש למרצפות בבית הוא אמנם לא הליטוש היחידי אך הוא המוכר ביותר. בסופו של דבר הליטוש יכול להתבצע בשתי שיטות כאשר יש ליטוש עדין ויש ליטוש גס. ליטוש שיש עדין יתבצע באמצעות רשת יהלום כאשר מדובר במכונה בצורת עיגול שמזכירה במעט מכונת פוליש או הליקופטר להחלקה בטון. רשת היהלום תסתובב בה במהירות גבוהה ואז תוך הצמדה אל  המרצפות היא תשייף אותה עד אשר השכבה העליונה תוסר. ליטוש שיש עדין היא הפעולה הנפוצה והזולה יותר והיא מלכלכת הרבה פחות מהשיטה הגסה.

מי יכול לבצע ליטוש שיש למרצפות?

ליטוש שיש למרצפות היא פעולה שיכולה להתבצע אך ורק על ידי מקצוענים בתחום. בסופו של דבר ליטוש השיש יכול להתבצע גם באופן עצמאי אך זה מצריך מכם ידע וניסיון בפעולה מה שלמעשה נדיר מאוד שיקרה. חשוב לזכור כי פעולת הליטוש יכולה להיות גם הרבה יותר מהירה ונכונה כאשר מבצע אותה צוות מקצועי וכך הסיכון יהיה הרבה יותר קטן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה