יום ראשון, 9 בפברואר 2020

המכון הרפואי

כל מה שכדאי לדעת על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
היכרות עם רשימת התפקידים ותחומי האחריות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכולה לסייע לנהגים בכל הגילאים. קודם כל, כדאי למשל לדעת שהמכון מתפקד כסוג של יחידת סמך וזרוע של משרד הבריאות ושל משרד הרישוי. כתוצאה מכך, ועדה של המכון יכולה מצד אחד לפסול רישיונות נהיגה – אך מצד שני לאשר התאמת רכב לאנשים עם מוגבלות. בנוסף, במכון מבצעים בדיקות כשירות רפואית לנהגים ופועלים מכוח תקנות התעבורה.

עוד כדאי לדעת שיש אנשי מקצוע שמתמחים בייצוג של נהגים ואנשים פרטיים מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ברשימה הזו נמצאים למשל עורכי דין תעבורה עם התמחות במכון הרפואי, או כאלה שמספקים את שירותי הייעוץ שלהם באופן פרטי. כמו כן, יש גופים שיכולים ללוות את הנהגים בכל מה שנוגע להמצאת מסמכים, מילוי טפסים והתנהלות שוטפת מול ועדות של המכון.

מתי ואיך מגישים ערעור על החלטות המכון?
נושא אחר ולא פחות חשוב לגבי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קשור לערעור על ההחלטות שלו. בעבר היה קשה מאוד לערער על החלטות המכון וגם היום עובר הרבה זמן מהרגע שבו מתקבלת החלטה ועד שמקבלים את הערעור, אבל ישנן דרכי פניה חדשות: כמו למשל באמצעות האתר הרשמי של המכון הרפואי, בעזרת דואר אלקטרוני או בשעות קבלת הקהל הרגילות.

הדרך להגדיל את סיכויי ההצלחה של הערעור היא להגיש אותו עם כמה שיותר מסמכים רלוונטיים. כאשר מגישים ערעור עם מסמכים שתומכים בטענת הנהג, יש סיכוי גבוה יותר שהוועדה של המכון תקבל אותו. בין היתר, המסמכים שצריכים להיות חלק בלתי נפרד מכל ערעור הם חוות דעת רפואית, המלצות הרופא המטפל, אישורים ממשטרת ישראל וכן הלאה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה