מה משפיע על ניהול סיכונים ארגוני?
ניהול סיכונים הוא חלק בלתי נפרד מהתכונות של כל ארגון. כאשר ארגון מנהל את הסיכונים שעומדים בפניו בצורה נכונה, זה למעשה אומר שהוא מצליח לצמצם אותם. עם זאת, כל ארגון גם יכול לנהל את הסיכונים שלו בצורה מעט שונה. זו הסיבה שבגללה ניהול סיכונים ארגוני הוא תחום רחב מאוד שמחייב מעורבות של בעלי מקצוע רלוונטיים.
אחת הדרכים הכי טובות לשפר את הביצועים
של ניהול סיכונים ארגוני היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. באמצעות התייעצות עם בעלי
מקצוע אפשר כיום לזהות מוקדם את נקודות התורפה של הארגון, להשקיע רק בהן את
המשאבים הרלוונטיים ולאחר מכן גם להביא לידי ביטוי כלים טכניים לטובת השגה של
המטרה. חוץ מזה, יש מקום להשוות בין סוגים שונים של בעלי מקצוע לפי תחום ההתמחות
של הארגון.
הבדלים בין ניהול סיכונים ארגוני
המצב בפועל הוא שלא כל ארגון מנהל את הסיכונים שלו באותה צורה. גם אם מסתכלים על ארגונים שפועלים באותו תחום או מוכרים לכאורה את אותו מוצר או שירות, יכול להיות שהאופן שבו המנהלים שלהם קובעים את סדר העדיפויות של התמודדות עם סיכונים תהיה אחרת לגמרי.
יש גם סיבות שונות לכך שקיימים הבדלים בין ניהול סיכונים ארגוני. מצד אחד, כל ארגון רוצה לדעת שבזמן אמת יהיו לו את הכלים להתמודד עם האיום. מצד שני, לא לכל ארגון יש את אותם משאבים או את אותם סיכונים. לכן ניהול סיכונים ארגוני מבוסס על התאמה אישית, הרבה יותר מאשר על סדר פעולות כללי וגנרי.
לסיכום, ניהול סיכונים ארגוני מושפע מאינטרסים מסחריים ומשיקולים טכניים. אם רוצים לנהל את הסיכונים היטב, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה