יום רביעי, 3 בפברואר 2021

ניהול סיכונים ארגוני

 

החשיבות של ניהול סיכונים ארגוני

ניהול סיכונים ארגוני נתפס עד לפני מספר שנים כפריבילגיה של חברות גדולות בלבד. אבל מאז זרמו הרבה מים בנהר וגם מנהלים של ארגונים פרטיים, קטנים או גדולים מבינים את החשיבות של הנושא. לעיתים קרובות, ניהול סיכונים ארגוני הוא זה שעושה את ההבדל בין התאוששות מאסון לבין קריסה טוטאלית של הארגון.

ניהול סיכונים ארגוני חשוב כי הוא מאפשר לקבוע סדר עדיפויות. נקודת המוצא היא שאין דרך הרמטית למנוע את כל הסיכונים ולכן עדיף להשקיע את המשאבים בלדעת איך לנהל אותם. כאשר מנהלים של ארגונים מבינים את הנקודה הזו, סביר להניח שגם יהיה להם קל יותר להקצות משאבים, לגייס כוח אדם, לקבוע תקנים וכן הלאה.



מה המשמעות של ניהול סיכונים ארגוני?

ניהול סיכונים ארגוני בא לידי ביטוי באופן שבו מקצים את המשאבים השונים. המטרה של ניהול סיכונים היא למשל לאפשר את המשך הפעילות של הארגון, אך לעשות את זה באופן שעולה בקנה אחד עם האיומים שיש עליו. אותם איומים יכולים להיות תוצאה של התנהלות כושלת מצד המנהלים, הפרת אמון של העובדים, נזק למוניטין בגלל חוות דעת של לקוחות קודמים וכן הלאה.

שנית, המשמעות הפרקטית של ניהול סיכונים ארגוני היא שיעבור פחות זמן מהרגע שבו האיום יתממש ועד שהארגון יחזור לשגרה. הסיבה לכך היא שכאשר מנהלים את הסיכונים, יודעים מה לעשות בכל סיטואציה ולמי לפנות בכל מקרה של דילמה או התלבטות. עם הזמן, ניהול הסיכונים מוטמע בארגון והופך להיות חלק ממנו.

לסיכום, חשוב מאוד להקפיד על תהליך של ניהול סיכונים ארגוני ולהתייעץ עם בעלי מקֵצוע. כך מנהלים את הסיכונים שמשפיעים על העסק ומתמודדים גם עם איומים שכבר התרחשו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה