יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

מס שבח מקרקעין



תשלום מס שבח מקרקעין

מס שבח מקרקעין זהו מס אשר מוטל בגין עסקאות בתחום המקרקעין. העסקאות יכולות להיות מכירה ישירה של מקרקעין או מכירה של מניות באיגוד מקרקעין. מס השבח הוא מס מסועף ומורכב ובכל עסקת מקרקעין מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לחישוב עלויות המס וכדאיות העסקה.



חישוב מס שבח מקרקעין

כאמור, חוקי המס על מקרקעין הם חוקים סבוכים ומסובכים. ראשית בודקים את הרווח אשר נעשה בעיסקת המקרקעין וכוונת הדבר היא שבודקים את העסקה שנעשתה, למשל מכירת דירה אל מול העסקה הראשונית, למשל רכישת הדירה מלכתחילה. הרווח עליו יש לשם מס שבח מקרקעין מתייחס להפרש בין הרכישה הראשונית למכירה בפועל. כמובן, חישוב זה מורכב הרבה  יותר ולכן מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לפני שמשלמים מס.

התייעצות

כאשר מבצעים עסקאות באופן כללי ועסקת מקרקעין בפרט, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בחוקי המס ויודע לבצע את החישוב אותו ישלם מבצע העסקה. מעבר לחישוב רווחי העסקה, יכול המייעץ מטעמו של המוכר לבחון האם הוא עומד באחד מהקריטריונים של פטור מס שבח מקרקעין. החוק קבע לא רק מתי יש לגבות מס אלא גם מתי יש לתת פטור ובעל מקצוע יוכל לבחון לעומק את כל הסעיפים השונים ולבדוק האם בכלל יש לשלם מס שבח מקרקעין או לא.

תשלום

מי שעוסק בנדל"ן ומקרקעין, יודע שעליו לשלם על העסקאות שלו מס ולרוב מבצע כל עסקה רק לאחר שביצע התייעצות שיכולה לחסוך לו כספים רבים. המס כמובן מקטין את הרווחיות של המוכר, אך מי שעוסק במקרקעין וזוהי פרנסתו, יודע כי זהו עסק לכל דבר וכי בעסק יש לשלם מיסים ולהתייעץ עם בעלי מקצוע שיוכלו לתת את הפתרונות הרווחיים ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה