יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

כל מה שצריך לדעת על התנדבות



התנדבות היא פעולה שמלווה אותנו משחר האנושות. לצד העובדה שהיא נעשית מרצונו החופשי של אדם, ניתן למצוא מאפיינים משותפים בין פעולות התנדבות בגופים ועמותות. ראשית, כל פעולת התנדבות מתבצעת ללא תמורה חומרית או אחרת. למרות שהפעולה עצמה מעניקה תחושת סיפוק וריגוש, היא אינה מלווה בתשלום כספי. לעיתים הפעולה נובעת רק מעיקרון ספציפי שבו המתנדב מאמין ולפעמים היא מונעת מרעיון או מטרה מסוימת. 

שנית, פעולת התנדבות כנראה מגלמת בתוכה סוג של ערך. מי שמבצע פעולת התנדבות עושה זאת כי הוא מאמין בה ובמה שהיא מייצגת. כיום ניתן לבחור לבצע פעולות התנדבות במסגרת מגוון רחב של מסלולים וארגונים. כל מה שצריך לעשות הוא ליצור קשר עם מוקדי ההתנדבות, לקבל פרטים טכניים על ימים ושעות וגם להתאים את ההתנדבות לרקע האישי או הניסיון המקצועי.



האם התנדבות חייבת להתבצע בצורה קבועה?
כדאי לדעת שלא כל פעולת התנדבות מבוצעת בצורה קבועה. יש אנשים שמתנדבים רק פעם אחת בחיים, כאלה שעושים זאת לעיתים רחוקות ובהתאם לזמן הפנוי שעומד לרשותם ואחרים שהופכים את ההתנדבות לחלק בלתי נפרד מהשגרה. בסופו של דבר, אין מקום להשוות בין פעילויות התנדבות כי הדבר החשוב ביותר הוא לסייע לנזקקים ולהפיק מקסימום תועלת מהמעשה עצמו.

התנדבות מגבירה את התועלת לחברה והיא עוזרת גם לארגוני רווחה. בעזרת מערך מתנדבים ניתן לחסוך בהוצאות, לנצל היטב את המשאבים הציבוריים ובסופו של דבר לסייע לחברה כולה. ניהול מקצועי של מערך התנדבות מבוסס על זיהוי הצורך במתנדבים והוא כולל גם הערכות לגיוס מתנדבים ותהליך קליטה. במסגרת הקליטה בוחרים המתנדבים האם לבצע את הפעולה בצורה קבועה, או שמא להצטרף רק לפעילויות ספציפיות מיוחדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה