יום שני, 2 ביולי 2018

תפקידו של המכון הרפואי

שמירה על בטיחות בדרכים קשורה משמעותית על וידוא בריאות הנהגים על הכביש
כלל הנהגים במדינת ישראל צריכים להוכיח את כשירותם הרפואית לנהיגה. כאשר מדובר ברישיון רגיל, יש להגיש אישור רפואי שנחתם על ידי רופא ואופטומטריסט למשרד הרישוי ובזה נגמר התהליך, אולם כאשר מעוניינים להוציא רישיון נהיגה על רכב משא או רכב ציבורי וכן בשלל מקרים נוספים יש לקבל אישור אחר. את האישורים במקרים מורכבים מוציא המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, והוא מטפל במגוון רחב של בקשות נוספות. 

אז מהו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואילו בקשות הוא בוחן?
·         מהו המכון הרפואי: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) הינו הגוף בעל הסמכות לבצע בדיקות רפואיות לנהגי ישראל עבור משרד הרישוי.
·         בחינת כשירות רפואית: עיקר הבדיקות המבוצעות במכון הינן של נהגים אשר צריכים להוכיח את כשירותם הרפואית לנהיגה על כלי רכב מסוים, ביניהם נהגי משא כבד ורכבים ציבוריים, משתתפי תאונות דרכים, נהגים בעלי מחלות מסוימות, נהגים בגיל מסוים ועוד. ההפניה לביצוע בדיקה זו יכולה להיות על דעת הנהג או על ידי גוף חיצוני כגון רופאים, בית המשפט ועוד.
·         התאמת רכב: כאשר הביטוח הלאומי קובע כי אדם מסוים זכאי לרכב בעל התאמות לשם מתן אפשרות נהיגה במצבו הבריאותי, המכון הרפואי הינו הגוף אשר מבצע את ההתאמות הללו. מסקנות המכון מועברות לאחר מכן לביטוח הלאומי לשם השלמת התהליך. 

ועדת ערר בתל השומר מאפשרת לאנשים לערר על החלטות המכון הרפואי
במידה וחשתם כי נפגעתם מהחלטת המכון הרפואי בעניינכם, תוכלו תמיד להגיש בקשה לערעור אל ועדת הערר של המכון הרפואי היושבת בתל השומר (בית החולים שיבא). הועדה הינה בעלת סמכות לשנות את החלטות המרב"ד ולסייע לכם בקבלת תשובה הוגנת במקרים בהם חלה טעות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה