יום שישי, 17 באוגוסט 2012

שוויץ


הגבינות של שוויץ
שוויץ היא מדינה קטנה הנמצאת בין הרי האלפים. היא ידועה בכמה דברים שבינהם שעוני הקוקייה שלה, שוקולד מצויין, ייצור מכשירים מדוייקים, וכמובן הבנקים שלה השומרים על ההון של העולם מכל משמר. 
בנוסף לכל אלה ידועה שוויץ גם בייצור הגבינות המגוון שלה. מאותו חלב פרות איכותי שממנו מיצרים את השוקולד המפורסם של שוויץ מייצרים גם את הגבינות המופלאות שלה .

ייצור גבינות בשוויץ – מתקופת הרומאים
מימצאים רבים מעידים כי ייצור הגבינות בשוויץ החל עוד בתקופת האמפרייה הרומאית. מן המאה ה-15 החלו לייצר גבינות גם לייצוא ולא רק לתצרוכת ביתית. במאה ה-19 היגרו בני אירופה לאמריקה ועליהם נמנו גם מהגרים משוויץ שהביאו עימם מאת סודות הכנת הגבינות לאמריקה. חלקם עוסקים עד היום בייצור גבינות באותה המסורת השוויצרית הישנה . 
 
גבינות בשוויץ ואיכות החלב
אירופה כולה מאופיינת בייצור עשיר ומגוון של גבינות. לכל מדינה ולכל מחוז באירופה דרכי הייצור המאפיינים אותם הקשורים באקלים, בתזונת הפרות וטיב החלב שלהן וכדומה. גבינות שוויצריות רבות מוגנות ברישומי פטנטים וסטנדרטיים עולמיים. השוויצרים מתהדרים באיכות החלב הקשור לאיכות המזון שמאכילים בהמות אלו. לעומת זאת, רוב הגבינות המיוצרות בשוויץ נעשות מחלב לא מפוסטר ומאד קרוב לחליבה .

400 סוגי גבינות שונים בשוויץ
בשוויץ יש מבחר עצום של גבינות ומספרם מגיע ל 400 סוגים שונים. מרכיבי הגבינות העיקריים בתהליך הייצור הם החלב, חיידיקים, אנזימים ומלח. מרכיבים אלה קיימים בגבינות שונות ורבות והמינון בין המרכיבים ותהליכי הייצור השונים הם שמבדילים בין סוגי הגבינות השונים. את הגבינה השוויצרית המסורתית מכינים בהרי האלפים שם ניתן למצוא מחלבות עתיקות יומין שבהן הידע להכנת הגבינות עובר מדור לדור. החוק השוויצרי מחייב את מגדלי הבקר להוציא את הפרות למרעה טבעי בשטחי האלפים ובקיץ יש למעלה ממאה סוגי צמחים ועשב שהפרות יכולות לאכול באזורים אלה .
 אם השתכנעתם כי שוויץ היא יעד נפלא לטיול הבא שלכם, אתם מוזמנים לפנות אל סוכנות נסיעות המתמחה בטיולים ליעד זה, על מנת לתכנן את הטיול ולצאת לחוויה מיוחדת במינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה