יום שבת, 8 בדצמבר 2012

כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום



מדינת ישראל מכילה מפעלים רבים אשר עוסקים בכל מיני תחומי ייצור שונים ומגוונים. בין השאר יש צורך כי במקרים של מצב חירום כזה או אחר גם מפעלים ייטלו חלק במאמץ ויסייעו למשק בשעת חירום כזו או אחרת שעלולה להגיע מתי שהוא. כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום מתבצעים על ידי הנהלת המפעל וקצין הבטיחות של המפעל בתיאום עם פיקוד העורף. כאשר מדובר במפעל בעל חשיבות אסטרטגית או מפעל חיוני, כמו מפעלי החשמל, מפעלים לאספקת מים וביוב ואף מפעלים לייצור מזון בסיסי בדיקת כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום תהיה שונה מאשר מפעלים רגילים המייצרים את רוב המוצרים והצרכים היום יומיים.
כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום במפעל חיוני למשק
בדיקת כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום במפעלים חיוניים למשק צריכה להיעשות בתיאום עם פיקוד העורף ויש לוודא כי מעבר למקומות המחסה שצריכים להיות במרחק הליכה קצר ממקום העבודה של האנשים ישנם גם כמה דברים חיוניים נוספים. כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום חייב לכלול ציוד נגד שריפות, ציוד עזרה ראשונה וכן ביגוד מיוחד לתפקוד בשעת חירום.
כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום – תרגול
אחד הדברים החשובים שיש לעשות במפעלים חיוניים למשק בשעת חירום הם תרגולים של תרחישים שונים והמשך העבודה בתנאי חירום. אם מדובר במפעל חשמל או במפעל לאספקת המים יש לוודא כי כל העובדים יודעים את תפקידם בשעת חירום ולתרגל זאת מספר פעמים בשנה. בנוסף יש לוודא כי מערך הניהול של המפעל מכיר את אנשי הקשר שלהם לשעת חירום בפיקוד העורף ובמשטרת ישראל וכן ברשות המקומית או האזורית כדי להיעזר בהם בשעת הצורך.
 כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום – מפעלים רגילים
כשירות ומוכנות במפעל לקראת מצבי חירום במפעלים רגילים אינם שונים מכל מוסד אחר שמעסיק עובדים או מוסדות חינוך שונים. ההבדל יהיה משמעותי באם המפעל משתמש בחומרים מסוכנים או רעילים או מזיקים ויש לוודא כי אלה מוחזקים במקומות בטוחים על מנת למנוע אפשרויות של דליפתם בשעת חירום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה