יום חמישי, 19 באוגוסט 2021

תזונה לסוכרתיים

 

עקרונות תזונה לסוכרתיים

קיימים מספר עקרונות שחוזרים על עצמם בבניית תפריט תזונה לסוכרתיים. קודם כל, העיקרון הכי חשוב הוא כמובן לצמצם צריכת מאכלים ממותקים, מעובדים, מסוכרים וכן הלאה. במקביל, יש לדאוג לא רק לצמצום הצריכה הישירה של הסוכר אלא גם להפחתת כמות הפחמימות. בגלל שכמעט בכל סוגי הפחמימות יש כמויות גבוהות של גלוקוז, או במילים אחרות סוכר, מאוד חשוב להפחית אותן. על רקע היכולת להפחית צריכת פחמימות, קל יותר להשיג את המטרות של עקרונות תזונה לסוכרתיים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

המלצה אחרת ולא פחות חשובה שהיא חלק בלתי נפרד מכל תפריט תזונה לסוכרתיים היא להגביר צריכת ירקות. באמצעות סוגים שונים של ירקות ובזכות השילוב שלהם עם דגנים מלאים, קטניות וכן הלאה, ניתן להשיג את תחושת השובע המבוקשת. אצל חולי סוכרת בגילאים שונים, תחושת השובע היא דרך מעולה להימנע ממאכלים לא בריאים שבדרך כלל גם מכילים כמויות גבוהות יחסית של מתוקים וסוכרים.



מה לגבי נתרן?

תזונה לסוכרתיים אמורה להוריד את רמות הסוכר ועם הזמן גם להביא להקטנת המינון של התרופות והאינסולין. כפועל יוצא מכך, יש צורך בתהליך עקבי שבו חולי סוכרת יתמידו בתפריט המומלץ עבורם. אבל כדי לדאוג שאותו תפריט גם יהיה מומלץ וגם יישאר רלוונטי לתקופה ארוכה, מאוד חשוב לבנות אותו נכון. בנייה נכונה של תפריט כזה היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב, כי תזונה לסוכרתיים לא כוללת רק הפחתת סוכר – אלא גם הפחתה של נתרן.

בסופו של דבר, העקרונות של תזונה לסוכרתיים מדברים על כך שצריך להימנע מצריכת קלוריות ריקות, מזון מעובד ונתרן או מלח. במקביל, מפחיתים צריכת סוכר וכך משיגים את השינוי המיוחל באיכות החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה