יום חמישי, 21 באוקטובר 2021

נוהל אבטחת מידע

 

החשיבות של נוהל אבטחת מידע

נוהל אבטחת מידע חשוב מכמה סיבות מאוד מרכזיות. קודם כל, יש לו משמעות פרקטית ברורה. כאשר ארגון קובע נוהל אבטחת מידע ואף עומד בו, המשמעות היא יכולת שלו להתאים את מערכות האבטחה וההגנה לצרכים הקיימים אצל הלקוחות או העובדים. בטווח הקצר, נוהל אבטחת מידע משפיע על האופן שבו הארגון מתנהל ועל היכולת שלו לשמור על מידע רגיש. בטווח הארוך, נוהל מן הסוג הזה הוא כלי מסחרי לכל דבר ועניין שגם יכול לחזק את המוניטין של הארגון ולשפר אותו.

חוץ מזה, נוהל אבטחת מידע משליך על הפעילות של הארגון גם בשאר התחומים. מלבד השפעה ישירה של נוהל אבטחת מידע על מערכות מחשוב כאלה ואחרות, הוא קובע למשל מה יהיו הסטנדרטים שבהם כל ארגון יעמוד כאשר הוא ירצה לקבוע תכניות עבודה בתחומים אחרים לגמרי. אז אם ארגון מסוים רוצה לעודד את העובדים שלו לסטנדרטים גבוהים, עליו להקפיד ליישם נוהל אבטחת מידע.



מי יכול לעזור לכל ארגון לנסח נוהל אבטחת מידע?

הבעיה מתחילה בזה שרוב הארגונים לא יכולים להגדיר בעצמם נוהל מהסוג של אבטחת מידע. אפילו אם הארגון משתמש באופן קבוע ויום יומי במערכות מחשוב ומידע כאלה ואחרות, זה לא אומר שהוא יודע כיצד לפעול על מנת להגדיר נוהל בר קיימא. במקרים כאלה, מה שעדיף לארגון לעשות זה לפנות אל בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

מעורבות של גורם חיצוני היא בדיוק מה שכל ארגון צריך על מנת להפיק את מלוא התועלת מהיתרונות של נוהל אבטחת מידע. למרות שמדובר על גורם חיצוני, הוא יודע לזהות מהר את נקודות התורפה הבטיחותיות ולהמליץ לארגון מה לעשות כדי לעדכן את הנהלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה