יום שני, 1 בנובמבר 2021

מחירי העברה

 

החשיבות של מחירי העברה

כל עסקה בינלאומית בין צדדים קשורים מחייבת התייחסות אל הנושא של מחירי העברה. כפועל יוצא מכך, הנושא של מחירי העברה רחב וחשוב מכפי שנהוג לחשוב. בראש ובראשונה, המטרה של מחירי העברה היא למשל לקבוע הכנסות נמוכות במדינות שבהן שיעורי המס גבוהים, אך הכנסות גבוהות במדינות שבהן שיעורי המס נמוכים. היות ומדובר כאמור על המחיר של כל עסקה שמתבצעת בין חברות קשורות, האינטרס שלהן משותף: לשלם מיסים כמה שיותר נמוכים.

כאן המקום לציין שקביעת סוגים כאלה ואחרים של מחירי העברה היא פעולה חוקית לחלוטין. זהו תכנון מס שמבוצע על פי הצרכים של קהל היעד, לפי הדרישות של החברות ולפי האינטרסים השונים שלהם גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. מצד שני, יש לזכור שהמחוקק מודע לניסיונות כאלה לתכנן מס ולכן הוא קובע תקנות שבהן צריך לעמוד.



באיזה קריטריונים צריך לעמוד על מנת לקבוע מחירי העברה שונים?

הדרך לקבוע מחירי העברה שונים היא להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו. כך יודעים למשל מתי מותר לקבוע מחירי העברה גבוהים, מתי מותר לקבוע מחירי העברה נמוכים ובאיזה שלב זה עלול לעורר תשומת לב לא רצויה מצד הגופים השונים שעוסקים בפיקוח על מיסוי ורגולציה. בכל מקרה, הפעולה עצמה היא חוקית לחלוטין – אבל רק כל עוד עושים אותה נכון.

פעולה חוקית של קביעת מחירי העברה מבוססת על הצגת תיעוד נאות. באמצעות תיעוד נאות אפשר למשל להראות שמדובר על פעולה שמתכתבת עם המחירים המקובלים בתחום ובענף, או להביא סימוכין לסיבות שבגללן קובעים מחיר כזה ולא אחר. גם פה, התייעצות עם בעלי מקצוע היא דרך מעולה להשוות בין מחירי העברה ולקבוע אותם במדויק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה