יום ראשון, 20 בינואר 2013

הרמת סינוסים

הרמת סינוסים לשיקום הפה
טיפול של הרמת סינוסים הוא ללא כל צל של ספק אחד מן הטיפולים המשמעותיים ביותר בתחום של שיקום הפה. טיפול זה מאפשר בעצם מצב בו ניתן להתגבר על עצם לסת בעלת נפח קטן יחסית ולאפשר בכל זאת ביצוע של השתלת שן אחת או מספר שיניים על אותה עצם בעזרת העובדה שפשוט מרימים את הסינוסים אשר נושקים לה כלפי מעלה ומפנים מקום לשתל להיקלט בתוך העצם.
חשוב לזכור, כי טיפול של הרמת סינוסים מתבצע אצל מטופלים מבוגרים, אשר זקוקים להשתלות של שיניים בפיהם, אך יחד עם זאת יש אוכלוסיות מסוימות אשר לא מומלץ להן לבצע הליכים אלו, דוגמת חולי סכרת למשל.

איך מתכוננים לטיפול של הרמת סינוסים?
קיימות מגוון של שיטות שונות כיום בכל הקשור לדרך לבצע טיפול של הרמת סינוסים. הבחירה בשיטה כזו על פני שיטה אחרת נובעת על פי רוב בהתאם לחומרת המצב של המטופל. על מנת לאבחן את מצב חלל הפה לאשורו, יש צורך בשלב מקדים לבצע צילום שיניים מסוג פנוראמי וכמו כן יש לבצע צילומים של סי.טי אשר לאור התוצאות שלהם יחליט רופא השיניים המומחה בתחום שיקום הפה באיזו מן השיטות יש לפעול לצורך הליך של הרמת סינוסים אשר מותאם, כאמור לחומרת המצב של אותו מטופל.

הרמת סינוסים פתוחה וסגורה
קיימים שני סוגים מרכזיים של הליך הרמת סינוסים – הראשונה היא הרמת סינוסים פתוחה, והשניה היא הרמת סינוסים סגורה.  במהלך הרמת סינוסים פתוחה הרופא בעצם חושף את עצם הלסת ואת הסינוסים על ידי חיתוך שמתבצע בחניכיים של המטופל. הרמת סינוסים סגורה מתבצעת במקרים אחרים  אשר בהם נדרש להוסיף חלק קטן לעצם הלסת, ואז מחדירים את החלק הנדרש דרך חור בחיך.

ההחלמה מטיפול הרמת סינוסים
לאחר סיום הליך של הרמת סינוסים המטופל יישאר לצורך של השגחה לזמן קצר במרפאת השיניים בה בוצע ההליך. רוב המטופלים סובלים בימים הראשונים שלאחר הטיפול מכאבים, ולעיתים אף מנפיחות ודימום קל. בכל מקרה, מדובר על תופעות שחולפות בתוך מספר ימים בודדים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה