יום שבת, 21 בדצמבר 2013

רופאי שיניים



על הפרופיל המקצועי של רופא השיניים שלך
מחקרים מראים, כי ישראלים מוציאים אלפי שקלים בשנה על טיפול אצל רופאי שיניים, וכי מרבית האוכלוסייה נוהגת לבקר אצל רופא השיניים לפחות פעם בשנה, מי לצורך בדיקה שגרתית בלבד (אם התמזל מזלו...), ומי לצורך טיפול רפואי כזה או אחר. נשאלת השאלה, מי הם אותם רופאי שיניים שהופכים את החיוך שלנו ליפה יותר? איזו כברת דרך הם עברו עד לרגע שבו התחילו לטפל בנו הלכה למעשה? אם כן, הנה כמה דברים שלא ידעתם על רופאי שיניים וההכשרה שהם עוברים בדרך לטיפול בשינינו. 

כמה מילים על ההכשרה שעובר רופא שיניים
במדינת ישראל, כל מי שרוצה להיות רופא שיניים חייב לעבור שש שנות לימודים לקבלת תואר ולהסמכה ברפואת שיניים. בסיום שש שנות הלימודים מקבלים הסטודנטים את תעודת הדוקטור הנכספת כל כך.
בשלב השלישי של הלימודים, אשר מתרחש בשנתיים האחרונות, מתנסים הסטודנטים בעבודה מעשית ומטפלים בפונים. לקראת תום שנת הלימודים השישית, נדרשים הסטודנטים להגיש עבודת גמר ולעבור בהצלחה את בחינות הרישוי הממשלתיות של משרד הבריאות, על מנת לקבל רישיון לעסוק בתחום זה בצורה חוקית כמובן. 

חלק מרופאי השיניים אשר עוסקים בתחום נחשבים לרופאי שיניים מומחים. רופאי שיניים מומחים הם מי שעברו הכשרה נוספת, לצד ההכשרה הבסיסית אשר מוזכרת לעיל, שאורכה נע בין 4 ל-6 שנים. הכשרה זו, שהיא מעין מסלול התמחות, מאפשרת לרופאי השיניים להעמיק בנישה ספציפית בתחום, ולבצע טיפולים הנחשבים מסובכים יותר. שיקום הפה או כירורגיה פה ולסת הם כמה דוגמאות לתחומים בהם יכולים רופאי שיניים להעמיק ולהתמחות. 

על אופיו של רופא השיניים האידיאלי
מעבר לפן המקצועי ולהכשרה שחייב כל רופא שיניים לעבור, רופאי שיניים, מעצם היותם נותני שירות שעובדים עם אנשים, צריכים להיות נעימים, אדיבים ובעלי רגישות. אותם מחקרים המוזכרים לעיל מראים, כי למעלה מ-20 אחוז מהישראלים עדיין מפחדים ללכת לרופא שיניים. רופא שיניים נעים הליכות ומסביר פנים, יאפשר למטופליו לעבור חוויה נעימה ולא טראומתית, ויבטיח, כי המטופל לא יפתח סיוטי לילה בהתקרב מועד הטיפול. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה