יום שישי, 20 בפברואר 2015

תכשיטים



עבור מי נרכשים תכשיטים בישראל?

סקירה בנושא צרכנות תכשיטים בישראל מעלה מספר מסקנות מעניינות. הסקירה מראה כי מרבית התכשיטים נקנים על ידי נשים לצורך ענידה עצמית. הסיבה לכך היא לא רק המחירים הנוחים והאטרקטיביים של אביזרים המיועדים לקישוט הגוף, אלא גם המגוון שלהם. עד לפני מספר שנים נאלצו רבים לוותר על רכישת אביזרים מן הסוג הזה בגלל תקציב מוגבל. רק מעט הרשו לעצמם לרכוש את האביזרים ויש כאלה שגם העדיפו להביא אותם מחו"ל. העלייה בהיצע וירידת המחירים תרמו לפופולאריות של הטבעות, השרשראות, התליונים והצמידים.



לקוחות צעירים נוטים לבצע יותר קניות של טבעות ושרשראות בהשוואה לקונים מבוגרים. סקר משנת 2005 שבוצע בישראל מראה כי 68% מהרוכשים היו עד גיל 34. את התופעה הזו ניתן לייחס לביקוש עבור טבעות יהלום בקרב בני זוג צעירים המעוניינים להתחתן. היות והחתונות לרוב מתקיימות בגילאים ממוצעים של 25-35, אלו גם הגילאים בהם מתבצעת רכישה מסודרת של טבעות יהלום לאירוסין וטבעות זהב לנישואין.


אילו תכשיטים מעדיפים לקנות גברים ונשים?

נשים הרוכשות לעצמן תכשיטים מעדיפות שרשרת. רבע מהאביזרים השייכים לקטגוריה הזו הנמכרים מדי שנה בישראל הם לצרכי ענידה עצמית של שרשרת. אחריה מועדפת בקרב נשים קנייה של שעונים ועגילים. לעומת זאת, נשים הרוכשות תכשיטים עבור בן זוגם יעדיפו שעונים. רוב הגברים קונים בעצמם שעונים לצרכי ענידה עצמית ורק לאחר מכן טבעות, שרשראות ותליונים.

סביר להניח כי המגמות העולות מתוך סקירת הקניות בישראל יהיו משותפות גם למדינות נוספות בעולם. הנטייה העיקרית כיום היא להציע יותר שרשראות, טבעות, תליונים וטבעות וזאת על מנת לשמור על עניין בקרב הלקוחות. התוצאה היא כאמור ירידת מחירים ושינויים מסוימים בהרגלי הצריכה בהשוואה לשנים קודמות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה