יום שני, 9 במאי 2016

מגשר מוסמך - מתי מומלץ לפנות אליו?

התפקיד של מגשר מוסמך נעוץ בשם שלו - זה האיש אשר אמור להביא לפתרון של סכסוכים בעלי אופי שונה. רבים מאתנו מזהים את העבודה של מגשר מוסמך בעיקר בתחום של דיני אישות ותחום הגירושין, שם הוא מנסה להגיע לעמק השווה בין בני הזוג. עם זאת חשוב להבין כי עבודתו של המגשר נמצאת בעוד תחומים רבים מאד - סכסוכים בין עובד למעביד, סכסוכים בין בני משפחה על ירושה, סכסוכים בתוך עסק, ואף סכסוכים בין שכנים וכמעט כל סכסוך שהוא בתחום הדין האזרחי ולא הפלילי.

הליך שגם בית המשפט מאשר

צריך להבין כי בישראלי בתי המשפט אף מעודדים לעתים קרובות את הצדדים לפנות אל מגשר מוסמך ולפתור שם את הסכסוך שלהם. מדוע זה כך? זה תהליך שנוח מאד לכולם. קודם כל ההליך המשפטי הוא הליך יקר יותר וארוך יותר, וישנו כיום עומס בלתי פרופורציונלי על בית המשפט, בוודאי בכל מה שקשור לתביעות קטנות שמגיעות עד לסך של עשרות אלפי ש"ח בלבד. שנית, התהליך אשר מגשר מוסמך מבצע הוא בעצמו תהליך שנחשב לנעים יותר, מהיר יותר, והוא מביא הרבה יותר את השיקולים של שני הצדדים. צריך גם לזכור כי בניגוד לבורר, ההחלטה של מגשר מוסמך איננה בהכרח ההחלטה הסופית .כלומר, אם ההצעה של המגשר לא מקובלת על אחד מן הצדדים זו לא תהיה החלטה שתתקבל. זו פשוט עוד שיטה שאמורה לאפשר לכם להגיע להצעה טובה, לעתים בצורה נמה הרבה יותר מן המקובל.

מי יכול לפעול בתור מגשר?

באופן עקרוני כל אדם שעבר את ההסכמה בתחום, יכול לפעול בתור מגשר מוסמך. רבים מן המגשרים הן באופן טבעי עורכי דין אשר פועלים גם כמגשרים בתחומים שבהם הם מתמחים. רצוי כמובן לוודא כי המגשר שאליו אתם פונים, אכן מקצועי בתחום הרלוונטי.

מגשר מוסמך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה