יום ראשון, 5 בפברואר 2017

תמ"א 38 הרצליה



תמ"א 38 – פנים רבות לה
פרויקט תמ"א 38 בהרצליה הוא חלק מפרויקט ארצי רחב היקף לשיפור תשתיות ועמידות מבנים, בפרט בנייני מגורים, מפני סכנות והשלכות צפויות בעת רעידת אדמה. הפרויקט מכוון עבור מבנים שנבנו לפני שנת 1980 ואשר אינם עומדים בתקני הבטיחות המקובלים והמחייבים כיום. במסגרת הפרויקט מתאפשרים בנייה, שיפוץ ושיפור התשתיות והחזות של המבנים תוך הקלה בהליכים הבירוקרטים הכרוכים בתהליכים אלו ותמריצים נוספים במסגרת הבנייה, שהם בעלי משמעויות כלכליות.

היתרונות בפרויקט תמ"א 38
כאמור, במסגרת הפרויקט זוכים יזמים וקבלני בניין בעבודה רווחית, על בסיס מבנים קיימים ותוך ניצול הקלות והטבות רבות בחסות המדינה. הבניה במסגרת הפרויקט כרוכה בשיפוץ חזיתי של המבנים ושיפור מראהם. כך, מתאפשר פיתוח חיצוני של העיר, בדוגמא של תמ"א 38 בהרצליה, ומלבד הרווח הכלכלי הפוטנציאלי עבור היזמים ובעלי הדירות, מתאפשר גם רווח סביבתי של כלל תושבי העיר.

למידע נוסף לחץ כאן – תמ"א 38 הרצליה

החסרונות בפרויקט תמ"א 38
במסגרת הפרויקט מתאפשרות הקמה של קומות נוספות וחריגה בתקנות בנייה מדיניות (חלק ממנגנון התמריץ כאמור). משמעות אותם היתרים לרוב מתבטאת בהגדלת הצפיפות בערים ופגיעה מסוימת ברמת ואיכות החיים של תושבי הערים בכלל, ותושבי הדירות שעברו תמ"א בפרט. בנוסף, חיזוק המבנים לא תמיד מביאה אותם עד לרמת הנדרש על פי התקן במדינה ולעיתים מספק יפויי חיצוני בלבד של המבנה.

אז מי גובר על מי?
תמ"א 38 בהרצליה ותמ"א 38 בכל הארץ באופן כללי, מוטב שיופעלו על ידי קבלנים ויזמים אמינים שרוצים בטובת הלקוחות (בעלי הדירות, תושבי העיר והמדינה כולה) תוך מקצוענות שתתבטא בביצוע העבודה במהירות והיעילות המירבית. כך, תוכלו להיות בטוחים כי היתרונות הרבים בהחלת הפרויקט יגברו על החסרונות המעטים, אך קיימים, שלו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה