יום רביעי, 8 בפברואר 2017

אגזוזים



אגזוזים לפי בחירה
אמנם אגזוזים נשמעים לנו כמו חלקים די בנאליים בכל מה שקשור לרכב המשוכלל שלנו אך למעשה מערכת הפליטה של הרכב חשובה לא פחות משאר המערכות שפועלות והיא אחת המורכבות שבה. כל רכב הוא בעל אגזוז מותאם, כך שלכל סוג רכב יש אגזוז מותאם, למשל אגזוז לטויוטה, אגזוז לסיאט, אגזוז לאופל וכולה. יש את האגזוזים הקלאסיים שמכילים יציאה אחת ובמכוניות בעלות נפח מנוע גדול יותר יש אגזוז בעל שתי יציאות.

מה זה אגזוז לחץ?
אגזוז לחץ הוא אחד מסוגי האגזוזים שקיימים. הוא מהווה מפלט שמשמש כלי רכב בעלי שתי פעימות. אגזוז כזה מחזיק חלק מהגזים שהוא מקבל, חזרה לכיוון המנוע וכך הוא דוחס את התערובת של הדלק לפני שזו מתפוצצת וכך נוצר פיצוי על חוסר קיומם של שסתומים במנוע. הלחץ שנוצר כשהגזים חוזרים הוא זה שנותן לאגזוז הלחץ את שמו. אגזוז כזה משמש בקטנועים, אופנועים, אופנועי שטח, וגם במכוניות שדורשות מנועים קטנים בעלי נפח קטן משמעותית מנפח של מכונית שמשוטטת על הכביש. אגזוזים מסוג זה נועדו כדי לסייע למנועים לשרוף את התערובת בצורה יעילה הרבה יותר וכך להגדיל את ההספק של המנוע ביחס לגודלם. אחד החסרונות הבולטים באגזוז לחץ הוא הרעש הרב שהוא יוצר.




האם אפשר להתקין אגזוז לחץ בכול רכב?
כל שינוי שתעשו ברכב הפרטי שלכם ידרוש מכם אישורים מתאימים. לפני שתחליטו את שינוי שאותו ברצונכם לבצע בעתיד, כדאי שתבדקו עם מוסך מורשה את הפעולה על הרכב כאשר בעל מקצוע מנוסה בודק את היכולת וגם את האפשרות באופן חוקי. לא תמיד אגזוז לחץ יוכל להיות מותקן על הרכב ולעתים הדרך היחידה להיות בעל אגזוזים מסוג זה היא כשהם מגיעים מובנים עם הרכב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה