יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

הרמת סינוס


כל מה שרציתם לדעת על הרמת סינוס
אם גם אתם נמנים על חסרי המזל בכל מה שקשור לשיניים שלכם, הרי שהמאמר הזה אכן מיועד לכם. אתם רוצים לעבור ניתוח להכנסת שתלים דנטליים, על מנת שתוכלו לקבל תחליף הולם לשיניים שלכם שיתכן שיש לעקור או שהן כבר נעקרו דרך תאונה כלשהי. אולם, במקרים רבים עצם השן שלכם לא רחבה מספיק, על מנת שיהיה ניתן להבריג את השתל ללא חשש. במצב כזה, יש כמובן פתרון הולם - וזה הפתרון של הרמת סינוס. אבל איך בכלל מבצעים הרמת סינוס, והאם יש בכך סיכונים ?

להבין מה בדיוק קורה
בתהליך של הרמת סינוס הרופא המנתח בעצם מרים למעלה את הסינוס שבתוך הלסת שלכם. ברווח שנוצר, הוא משתיל או מחדיר עצם או תחליף עצם, כך שנוצר בסיס חזק להחדרת השתל. חשוב להבין שבשביל הרמת סינוס אשר לעשות שימוש במגוון חומרים - עצם אדם לתרומה, עצם משלכם, חומר סינתטי, או עצם של בע"ח - כך שהאפשרויות הן מגוונות .

והאם זה בטוח ?
אחוזי ההצלחה של הרמת סינוס הם גבוהים מאד, בעוד שאחוזי הסיכון הם נמוכים ועומדים על אחוזים בודדים ששואפים לאפס. בהנחה שאתם שומרים לעתים קרובות על כללי ההיגיינה בפה, סיכויי ההצלחה של הרמת סינוס מגיעים כמעט ל100%. גם אם מצב הלסת שלכם בעייתית יותר, הסיכויים אמנם יורדים ל90% - אך עדיין מדובר על סיכוי גבוה למדי. הסיבוכים בתהליך של הרמת סינוס הם נדירים מאד, ולרוב לא מדובר על יותר מכאב חולף .


ואיפה כדאי לעבור אותו ?
לא לכל רופא שיניים יש את הכלים ואת הרישיון בכלל לבצע תהליך של הרמת סינוס. באופן עקרוני לכל רופאי הפה והחניכיים כן יש את היכולת לעשות זאת. עם זאת, יש גם רופאי שיניים מקצועיים מאד שמתמחים בטיפולי הרמת סינוס, ואפשר לפנות אליהם . אם אתם זקוקים לתהליך שכזה, הקפידו לפנות רק למרפאה מקצועית שקיבלתם המלצות טובות על רמתם המקצועית של הרופאים העובדים בה . אל תשחקו עם בריאות השיניים שלכם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה