יום חמישי, 21 בדצמבר 2017

תמ"א 38 הרצליה



מהי תמ"א 38?
תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית שנועדה לעודד יזמים ואנשים פרטיים לחזק מבנים שונים בפני רעידות אדמה. בעת רעידת אדמה הסכנה העיקרית עבור נזקים בנפש וברכוש היא התמוטטות של מבנים, בעיקר במרכזי ערים. משום כך, החל משנת 1980 הוגדר תקן בנייה בו כל בניין חדש שנבנה בארץ צריך לעמוד. תמ"א 38 היא תכנית החלה על מבנים שנבנו לפני שנה זו ולפיכך אינם מחוזקים דיים. התכנית מקלה בצורה משמעותית על יזמים ובעלי דירות בשיפוץ מבנים ישנים אלו בתמורה לחיזוק העמידות שלהם בפני רעידות אדמה.

כיצד מתחילים בתהליך של תמ"א 38 בהרצליה?
תכנית תמ"א 38 הרצליה היא היישום של תמ"א 38 ספציפית בעיר הרצליה ובהתאם לחוקים העירוניים של העיר. אם אתם בעלי דירה בבניין דירות או בעלי מבנה אחר העומד בהגדרות של מבנים הנכללים בתמ"א 38, ביכולתם להתחיל בתהליך האישורים של התמ"א לקראת בנייה עתידית. הצעד הראשון בתהליך הוא השגת הסכמה של כלל הדיירים בבניין לביצוע הפרויקט. השלב השני הוא פנייה ליזם חיצוני על מנת שירכז את הפרויקט ויהיה אחראי על כל הצדדים הבירוקרטיים והמעשיים בדרך לשיפוץ. בהמשך, תצטרכו להגיש בקשה ספציפית ולקבל אישור ליישום של תמ"א 38 הרצליה בבניין שלכם. שלב זה לרוב מתעכב ויכול לקחת גם מספר שנים. לאחר שתקבלו אישור, תוכלו להתחיל בבנייה תוך חיזור הבניין בהתאם לתקן, שיפוץ של הדירות והוספת קומות נוספות, מעליות וכדומה.



קשיים ביישום תמ"א 38
אמנם הרצליה היא אחת הערים בהן אכן נראית תנופת בנייה משמעותית הקשורה לתמ"א, אולם כמו בכל הארץ גם תמ"א 38 הרצליה נתקלת בקשיים ביישום. בין קשיים אלו ניתן למנות עיכובים בירוקרטיים במתן אישור הבנייה וצורך להתחשב בפרמטרים נוספים של העירייה כמו הנראות של הרחוב ושיקולי חניה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה