יום שבת, 22 ביוני 2013

מניית בבילון



חברת בבילון אשר מוכרת לרוב הישראלים ולעוד אנשים רבים בעולם כולו נוסדה בשנת 1997 על יד ממציא התוכנה אמנון עובדיה ושוקי פרמינגר המנכ"ל הראשון של החברה הזו. בשנת 1998 נרכשה החברה על ידי דני גולדשטיין בעליה של פורמולה מערכות. התוכנה הופצה בחינם עד לשנת 2001 אשר בה היא החלה להימכר בתשלום. בשנת 2005 השיקה בביליון מילון אלקטרוני יחד עם מודן. 
בשנת 2007 גייסה החברה שמונה מליון דולר מגופים מוסדיים ומהציבור על ידי הנפקת החברה בבורסה של תל אביב. מניית בבילון נסחרה היטב ללא כל ספק, ובשנת 2008 נרכשה השליטה בחברה על ידי נועם לניר אשר מינה את אלון כרמלי למנכ"ל החברה. לניר שינה את המודל העסקי של החברה להשגת עיקר ההכנסות מפרסום מקוון, ומתשלום הפניית גולשים למנועי חיפוש, ובעיקר למנוע החיפוש של גוגל אשר ממנה מגיעים לבבילון 80 אחוז מסך הכנסותיה.
מניית בבילון מתנדנדת
בשנה האחרונה הפכה מניית בבילון לתזזיתית, והאמת היא, כי הסיבה העיקרית לכך היתה התקנות החדשות והמחמירות של גוגל, וחוסר היכולת לדעת לאיזה כיוון שוק סרגלי הכלים הולך מעתה ואילך. גם הנפקתה אשר נדחתה גרמה לתנודתיות זו של מניית בבילון. 



חשוב לצייו, כי כיום עובדת בבילון במודל חינמי והכנסותיה בחמש השנים האחרונות היו כמאה ושמונים מליון דולר. ראוי לציין את העובדה כי אחוז מכל הגולשים ברשת עוברים בבילון, והיא אחת משלושים האתרים הפופולאריים ביותר ברחבי העולם בשנים האחרונות.
בבילון ויאהו
על מנת להתמודד עם הקשחת הרגולציה בגוגל העבירה בבילון חלק נכבד מן הטראפיק שלה לחברת יאהו, אשר כמובן מתחרה במנוע החיפוש גוגל. למרות שעיקר ההכנסות של בבילון עדיין מגיעות מכוון גוגל, נפח ההכנסות ביאהו גדל מאד בגלל היחס העדיף של בבילון בחלוקת הכנסותיה אשר עומד על 20-80 לטובת בבילון בחברת יאהו לעומת 50-50 בחברת גוגל לצורך העניין. מניית בבילון עדיין לא יציבה כרגע, אבל הפעולות האחרונות של החברה אותתו למנוע החיפוש גוגל, כי עליהם לשנות את הרגולציה, ולרדת מן העץ הגבוה אשר טיפסה עליו ומהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה