יום שני, 17 ביוני 2013

רוח המיסטיקה



מיסטיקה ומדע

רבים נוטים לחשוב, כי אין כל קשר בין מיסטיקה ומדע, ששני התחומים שוללים זה את זה- כי על המדע נאמר שהוא מייצג את הממשיות, תופעות שניתן לחקור ולהוכיח ואילו על המיסטיקה אומרים שהיא מייצגת את "העולם הנעלם", את מה שלא ניתן לראות ולהוכיח. אז אולי עם קריאת הדברים הבאים, התפיסה הזאת תשתנה: למעשה, עם היווצרות המדע, המדענים החלוצים בתחומם שילבו במחקרים שלהם אלמנטים משני העולמות, הגשמי והרוחני. בחלוף הזמן שני העולמות הללו החלו להתרחק זה מזה, אך בהמשך שוב חל קירוב בין השניים כשהחלו לעסוק בתורת הקוונטים. תורה זו כן מודעת לקיומו של עולם נסתר.
רוח המיסטיקה הייתה ועודנה כאן, חיה יותר מתמיד. 



הרוח סוחפת את העולם

אם בעבר ההשערה הייתה שהמיסטיקה תיעלם מן העולם עם התפתחות המדע והטכנולוגיה, מסתבר שהחשיבה הזו הייתה מוטעית. שכן לרוחו של הבורא ורוחו של אדם יש כוח, אין אפשרות להתקיים בלעדיהם. דווקא היום בעולם מפותח ומתפתח טכנולוגית, יש פופולאריות רבה לאמונות ופעולות מסוימות שפעם היו מיוחסות רק לאלה שהוגדרו כאנשי רוח. גם אנשים שלא מגדירים את עצמם כמאמינים אדוקים, יכולים ליהנות מרוח המיסטיקה שעוטפת ברוגע ואור.  רוח המיסטיקה סוחפת רבים לבקר בהודו למשל, לעשות מדיטציות, יוגה, ויפאסנה שעוזרת לשותק להתחבר אל האני הפנימי שלו. גם מי שלא בוחר לתור אחר חוויות שכאלה בארצות רחוקות, יכול למצוא אותן קרוב לביתו, או אפילו במחשב. 



מה צריך בשביל להיכנס בשערי הרוחניות?

במידה ותהיו מעוניינים להעשיר את עצמכם ברוחניות, תצטרכו לשמור על "ראש פתוח",
ולא לשלול מראש דברים שאינם מוכרים לכם. רוח המיסטיקה דוגלת בפתיחות מחשבתית, בפתיחות לאהבת הזולת והאני הפנימי, בהענקת משמעות ועומק.  מי שמלכתחילה יבוא בגישה שלילית, לא יוכל לספוג את כל הטוב והשפע של
רוח המיסטיקה, אז בשבילו חבל לנסות בכלל. התחום כולל בתוכו מגוון רחב של נושאים מרתקים, כך שאם תרצו ללמוד אחד מהם מומלץ לגשת לאיש מקצוע בתחום שיספק לכם תשובות לשאלות שמעניינות אתכם ויעזור לכם לבחור. אז לכו בעקבות הרוח, אל תפחדו להתנסות ולהכניס לתוככם מידע חדש, כי תוכלו רק להרוויח מכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה