יום חמישי, 9 באפריל 2015

מהן עדשות מגע ומה תפקידן במערכת הראייה?



עדשות מגע הן צמד עדשות המונחות ישירות על גבי קרנית העין. הן מיועדות לתיקון הראייה אך כיום משתמשים בהן גם לטובת צרכים רפואיים אחרים ומטרות אסתטיות. בעזרת עדשות מגע ניתן לשוות לקשתית צבע שונה מצבעה הטבעי, בלי קשר לאופי ואיכות המיקוד הראייה. העדשות מולבשות על חלקה הקדמי של העין המכסה את הקשתית, האישון והלשכה הקדמית. מבחינה פיזיולוגית, הקרנית מספקת עוצמה אופטית ויחד עם העדשה הטבעית היא אחראית על שבירת האור. לקרנית תפקיד במיקוד הדמות ובשימוש בעדשות מגע לצרכים רפואיים ניתן לראות את ההבדלים באופן מיידי.

עדשות ממלאות תפקיד זהה לזה של משקפיים. במיקוד ראייה נהוג להעדיף אותן משיקולים שונים, כגון נוחות ופונקציונאליות. היתרון של עדשות הוא משקל נמוך והעובדה שלא ניתן לראות אותן בעין בלתי מזוינת. רוב העדשות צבועות בגוון כחלחל, לעומת עדשות קוסמטיות שלהן נוכחות ברורה כי תפקידן כאמור לשנות את מראה העין המקורי.



מי משתמש בעדשות מגע?
אחוזי השימוש בעדשות עולים מדי שנה וזאת בגלל מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא ירידת מחירים, הנובעת משיפורים טכנולוגיים. שיפורים אלו מאפשרים כיום לייצר עדשות במחיר אטרקטיבי. סיבה זו מעודדת גברים ונשים בטווח גילאים רחב להעדיף עדשות על פני משקפיים. הסיבה השנייה היא היצע העדשות. בעבר ניתן היה להשיג עדשות רק מסוג מסוים ולצרכים רפואיים, אך כיום אפשר לסווג עדשות מגע לפי ייעוד ולפי תקופת שימוש.

מיליוני אנשים משתמשים בעדשות מגע מסיבות שונות. חלק מהאנשים מעדיפים עדשות על פני הרכבת משקפיים, בעוד חלק אחר עושה זאת לצרכים אסתטיים ולשיפור המראה החיצוני. בנוסף, עדשות לא צוברות אדים, הן מאפשרות שדה ראייה רחב והן נוחות במהלך פעילות ספורטיבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה