יום רביעי, 8 בפברואר 2012

נומרולוגיה


אחד הכלים הנפלאים לגלוי עולם שלם של מידע ומשמעויות נסתרות, היא ללא ספק הנומרולוגיה. שורשיה אומנם מגיעים רחוק, מאות שנים לפני הספירה, אך תבונותיה נחשבות לאקטואליות ורלוונטיות גם במאה ה- 21. מפני שבין אם זוהי נומרולוגיה חילונית ובין אם זוהי נומרולוגיה יהודית, קבלית או סינית, תורה נפלאה זו מעניקה לנו הזדמנות להתבוננות פנימית, להבנה טובה של מעשינו, לחיבור מושלם עם הסביבה ולהגשמה עצמית מלאה בכל הרבדים. כל אלה, יש לשים לב, ניתנים להשגה באמצעות הסתכלות מקצועית על המספרים שבחיינו: תאריכי לידה, שמות ואפילו מספרי בתים ודירות.

נומרולוגיה – איך הכל התחיל 

במאה ה- 5 לפני הספירה, הפילוסוף והמתמטיקאי היווני פיתגורס הגיע למסקנה שהעולם שלנו ניתן לביטוי מתמטי פשוט. לטענתו בין כל המספרים הטבעיים קיים יחס מתמטי מובהק. 
אך את הידע הזה הוא כמובן לא המציא לבדו, אלא שאף ממקורות עתיקים יותר (שומרים, ארים וכד'), כמו גם לא היה היחיד שחשב כך.

אחריו, גם אפלטון, אריסטו והוגים יהודים רבים, עסקו בהיבטים המיסטיים של המתמטיקה. אלפיים שנים מאוחר יותר, הפילוסוף והאלכימאי גרמי היינריך קורנליוס הגדיר את הנומרולוגיה כך: "לכל מספר יש איזשהו כוח אנרגטי, אותו הספרה או האות מבטאים לא רק בדרך כמותית. כוח זה עומד ביסודו של כל חוקי הטבע, באמצעותו הוא בא לידי ביטוי".


נומרולוגיה – השיטה הקבלית

נומרולוגיה קבלית, זוהי למעשה גרסתה של תורת הגימטרייה היהודית, המייחסת חשיבות מיסטית לכל ספרה ואות, אך נוסף לה החלק הקבלי של ספירות ועץ הדת. נומרולוגיה קבלית מאפשרת היום לכל אחד ואחת לחקור את גלגוליו הקודמים, חייו בהווה ואף עתידו.
הרעיון שעומד בבסיסה הוא שחייו, גורלו וייעודו של אדם ידועים מראש וניתנים לגילוי באמצעות ניתוח שמו, תאריך לידתו ונתונים שונים נוספים. המספרים אשר קיבל האדם בטרם לידתו משפיעים עליו באופן תמידי ומכתיבים את חייו בהתאם לתכנון האלוהי המקורי.

נומרולוגיה – השיטה הסינית

לשיטת הנומרולוגיה הסינית קוראים האי צ'ינג. גם היא נחשבת למאוד עתיקה ובו זמנית לפופולארית בעולם המערבי המודרני במגוון רב של תחומים: פילוסופיה, מתמטיקה, רפואה ואפילו מוסיקה. לפי שיטה זו יש להטיל שש פעמים שלוש מטבעות, כאשר כל אחד משני צידי המטבע מייצג מספר ואנרגיה מסוימת: היין או היאנג. המספרים שמתקבלים מהטלת המטבעות מתורגמים לצורה בת שישה קווים (בסך הכל מתקבלות 60 צורות) ולסמל המבטא את היבטי הנפש, הגוף והרוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה