יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

שיקום הפה


מתי פונים למומחה לשיקום פה ולסת ?
למרות הדעה הרווחת שאומרת כי שיקום פה ולסת מיועד לניתוחים מורכבים, מומחים לשיקום הפה עוסקים במגוון רחב של בעיות שיניים, פה ולסתות. מתי ניתן לפנות אל מומחה לשיקום הפה ? האם ניתן לפנות למומחה גם לפתרון בעיות אסתטיות ?  על כך במאמר הבא.

שיקום פה ולסת בשל בעיה תפקודית
הסיבה הנפוצה ביותר אשר בגינה מטופלים ניגשים למומחה לשיקום פה היא אכן בעיות תפקודיות מורכבות. הפה והשיניים שלנו משמשים אותנו לאכילה ודיבור. אין כל ספק, כי פגיעה בשני אלמנטים אלו עשויה להוביל לירידה משמעותית באיכות חייו של כל אדם. במקרים רבים מטופלים מגיעים לאחר תאונות, לאחר אובדן של שיניים, בשל פגיעה בלסת בעקבות מחלה ותחת נסיבות רבות אחרות. מומחה לשיקום פה יבחן היטב את ההיסטוריה של המטופל ואת מצבו הנוכחי ויכין תכנית שיקום הפה, השיניים ואפילו הלסת אם יש בכך צורך, על מנת להגיע בסופו של דבר למצב שהמטופל יזכה לחזור לאיכות חיים תקינה ופה משוקם לחלוטין.

שיקום פה ולסת בשל בעיות אסתטיות
מומחה לשיקום פה מטפל לא רק בצד התפקודי של הבעיה, בשל ההכשרה הכלל מערכתית של המקצוע, מומחה בשיקום הפה מודע מאוד גם לצד האסתטי שבעבודתו. אנשים רבים הסובלים מבעיות אסתטיות בשיניים ללא כל נזק תפקודי מגיעים אל מומחים לשיקום הפה כדי לקבל את הטיפול האיכותי ביותר. 

שיקום פה ולסת לטיפול בבעיות שיניים ולסת אחרות
מומחים לשיקום פה עוסקים לא רק בטיפולים הכוללים השתלות שיניים, כתרים וכן הלאה אלא גם בבעיות אחרות הקשורות לתחום רפואת השיניים. המומחיות הייחודית שלהם מאפשרת להם לאבחן בעיות שונות הקשורות לחניכיים, למבנה הלסת, חריקת שיניים בלילה ועוד. בנוסף, בהחלט ניתן ואף מומלץ לקבל חוות דעת של מומחה לשיקום הפה לפני ביצוע טיפולי שיניים מורכבים כמו שיקום על ידי שתלים, התאמת שיניים תותבות וכדומה. פעמים רבות המומחה יוכל להציע פתרונות יעילים יותר שיפחיתו את זמן ההחלמה ו/או יעלו את הסיכוי לשיקום מלא של השיניים . 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה