יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

משפט מסחרי



משפט מסחרי ותחומיו השונים
משפט מסחרי מתייחס לתחום בעולם המשפט אשר מן הסתם עוסק בכל ההיבטים המסחריים בחיי היום יום שלנו, ואשר אנו נתקלים בהם מידי פעם בפעם מעת לעת. יש לציין את העובדה, כי תחום משפט אזרחי כולל מגוון רחב של  נושאים משפטיים כגון: חוזים, כספים ומימון, בנקים, חברות מסחריות, הוצאה לפועל וכדומה. במאמר זה נציין כמה וכמה תחומים שונים הכלולים במשפט המסחרי. אין זה סוד כי עורך דין משפט מסחרי עוסק ברוב התחומים האלה, אך ישנן גם התמחויות ספציפיות בהן נדרש עורך דין מומחה לתחום מסויים ומאד מובחן. בין התחומים העיקריים של משפט אזרחי ניתן למנות את הדברים הבאים:

  • חוזים והסכמים – עריכת חוזים והסכמים מסחריים מן ההיבט המשפטי, חוזי זכיינות, הסכמי רכש או מכר של נדל"ן, הסכמי סודיות בין צדדים שונים, הסכמי השקעות, הלוואות ומימון בנקאי וכדומה.
  • הקמה ופירוק של חברות – משפט אזרחי עוסק בין השאר גם בכל הקשור בהקמת חברות, שותפויות וכדומה, הכוללים הסכמים שונים וכדומה. בנוסף לכך גם פירוק חברות בבתי המשפט הוא ענף של משפט אזרחי.
  • תביעות כספיות שונות – משפט אזרחי עוסק גם בתביעות כספיות בנושאים מסחריים בבתי המשפט השונים ובגופי בוררות שונים כאלה ואחרים.
 
  • הנפקות של חברות ושל ניירות ערך שונים – גם תחום זה נמצא תחת הקטגוריה של משפט אזרחי.
  • כינוס נכסים – כולל מסגרות כמו ההוצאה לפועל או בתי משפט וגם מימוש שיעבודים שונים.
  • תביעות בתחום דיני החברות – המשפט המסחרי כולל את כל הנוגע לתביעות אלה בנוגע למשרות דירקטורים, זכויות בעלי המניות וכיוצא באלה.

תתי נושאים של משפט מסחרי
משפט מסחרי הוא רחב ומגוון והוא כולל בתוכו גם תתי נושאים אשר דרושה בהם התמחות מיוחדת של עורכי הדין. במידה ואתם זקוקים לעזרה משפטית בתחום המשפט המסחרי מומלץ לחפש עורך דין אשר מומחה לא רק בתחום זה באופן כללי, אלא אחד אשר מומחה באופן ספציפי בצורך ובסוגיה שלכם בצורה המקצועית ביותר שיש, ויוכל לספק לכם את מלוא השירות לו אתם נדרשים באותה נקודת זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה