יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

מרכזיות



כל מה שרציתם לדעת על מרכזיות
בית עסק אשר מעונין לספק שירות מושלם ללקוחות שלו ולכל מי שפונה אליו חייב מטבע הדברים להחזיק מרכזית טלפונים איכותית ביותר על מנת להצליח במשימה שלו. אין זה סוד כי מרכזיה טובה ממתגת את העסק כנותן שירות טוב ומקילה על העבודה. מרכזיה היא מעין מערכת אלקטרונית אשר תפקידה לבצע קישור בין המינויים השונים, על מנת שיוכלו לבצע שיחה קולחת ביניהם. באופן טכני מרכזיות אחראיות על:

·         קיום של שיחה באופן חלק על ידי העברות אותות דיבור בין המשתמשים בשני הצדדים.
·         חיוב על פי עלות השיחה.
·         מתן הרשאות ועדיפויות בין קווים שונים על פי בחירתה של החברה המפעילה את המרכזיה.
·         פעולת זיהוי של יוזם השיחה.
·         איתור של יעד השיחה, וקישור בין היוזם אל היעד אליו הוא התקשר.



מרכזיות אוטומטיות
המרכזיות הראשונות שיוצרו הופעלו בצורה ידנית על ידי מרכזנים אשר ביצעו בעצמם את החיבור בין האדם אשר יוזם את השיחה לבין היעד. עם הזמן, ועל מנת לנסות ולחסוך בכוח אדם פותחו המרכזיות האוטומטיות אשר מאפשרים קישור אל היעד באמצעות חיוג באופן ישר ובצורה אוטומטית. מרכזיות אוטומטיות אלה הופיעו בתחילת המאה ה- 20 והן פועלות כאשר האדם אשר מעוניין ליזום את השיחה מרים את השפופרת ויוצר סגירה של מעגל חשמלי אל מול המרכזיה. המרכזיה בתגובה קולטת את הפעולה ומפעילה את המשאבים שלה על מנת לקשר את האדם לשיחה אחרת. אם משאבי המרכזיה פנויים על מנת לקשר בין השיחות יושמע צליל החיוג.  

מרכזיות IP
מרכזיות IP הן מרכזיות אשר מחברות בין טלפונים לבין מרכזיות אחריות באמצעות טכנולוגיית VOIP. טכנולוגיה זו מאפשרת העברה של קול או וידאו על רשת האינטרנט ולא דרך קווי הטלפון הרגילים. מרכזיות IP מעבירות דיבור באמצעות רשת נתונים בשילוב עם רשת האינטרנט על ידי קידוד תווים דיגיטלי. מרכזיה מן הסוג הזה לרוב תהיה גמישה וזולה בהרבה יותר ממרכזיה רגילה, ועקב יכולות החיבור שלה לתוכנות מחשב אשר בשימוש של העסק, היא הופכת את התנהלות העבודה לנוחה ומהירה יותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה