יום שבת, 9 באוגוסט 2014

משאבות בטון



כל מה שצריך לדעת על משאבות בטון

באמצעות משאבות בטון ניתן להעביר בטון למקומות שהגישה אליהם נחשבת מבחינה הנדסית מוגבלת או אפילו בלתי אפשרית. המשאבה מותקנת על משאית עם מנוף, שתפקידו להעביר את צינור הפליטה לאיזור היציקה. משאבות בטון הן חלק בלתי נפרד מפרויקטים בתחום הבנייה ויש להן משמעות כלכלית גדולה. בזכות המשאבות הללו ניתן לסיים במהירות את העבודה וליצוק כמויות גדולות של בטון בתוך זמן קצר.

מלבד משאבות בטון המותקנות על גבי משאית, כדאי לדעת כי יש תצורות נוספות המצליחות ליישם את היתרון של שיטת העבודה. סוג אחד של משאבות בטון מותקן על גרור בעוד סוגים אחרים מותקנים על מערבל בטון. יש גם משאבה סטטית המורכבת ממערכת שאיבה ומנוף בלבד, או משאבת מייקו שהיא למעשה משאית בעלת מערכת שאיבה אוטונומית.


איך שולטים על המשאבה?

המערכת בתוך המשאבות כוללת רגליים, צנרת, משאבת שומן, צריח, מנוף סל, תוף ומערכת שאיבה בעלת הספק גבוה. עזרים וחלקים נוספים המאפשרים את ביצוע השאיבה הם סיפון, צינור שטיפה ומתז סולר. בכל הנוגע לשליטה יש לציין מערכות כגון מתג שילוב, שלט וכמובן פיקוד רגליים, סלקטורים וארון בקרה. כל המושגים הללו אינם מוכרים למי שאינו עוסק בתחום הבנייה אולם הם נלמדים במהלך קורס מיוחד להפעלת משאבות וציוד מכני הנדסי.

הנתונים והביצועים של משאבות בטון בדגמים סטנדרטיים נקבעים לפי אורך המנוף במצב אנכי ואופקי וגם לפי קצב השאיבה. אפשר להשוות בין משאבות על פי המפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן, כאשר הדגש הוא על אורך הצילינדרים של הכלי, קוטר הצילינדרים וגם מספר הזרועות. המשאבות מצליחות לתפקד גם בתנאים קשים ולכן הן נפוצות בקרב עבודות במגזר הפרטי, החקלאי והציבורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה