יום שבת, 1 בנובמבר 2014

מיסוי תמ"א 38



הכל אודות מיסוי תמ"א 38
רבים המעוניינים להיכנס לפרוייקט תמ"א 38 שואלים את עצמם ומה לגבי מיסוי תמ"א 38? הרי במכירות זכויות בנייה מחוייב המוכר בתשלום היטל השבחה ומס שבח. כדי לעשות את הסיפור קצר אפשר לומר כבר בנקודה זו כי מיסוי תמ"א 38 אינו חל על הדיירים המוכרים את הזכויות שלהם לקבלן שהופך ליזם הפרוייקט, לא היטל השבחה ולא מס שבח.

למה המדינה מקלה על מיסוי תמ"א 38
הרעיון העומד מאחורי תוכנית זו הוא לחזק מבנים ישנים פני רעידות אדמה. מכיוון שלרוב הדיירים אין את הסכומים הנדרשים כדי לעשות זאת וישנם מבנים רבים שנבנו לפני כניסת התקנות החדשות בעניין זה, ומכיוון שהמדינה מעוניינת לגרום לחיזוק המבנים כמה שיותר מהר, הרי שנתפרה תוכנית תמ"א 38 שבה זוכים כולם, או בשפת בעלי העסקים זהו מצב של WIN WIN – כלומר, שכולם מרוויחים.
אחת הדרכים לשכנע את בעלי הדירות בבניינים ישנים אלה לבצע את התוכנית היא על ידי הקלות מיסוי תמ"א 38. כלומר, כדי שלדיירים יהיה כדאי לבצע אתה תוכנית הם פטורים מתשלום מיסוי תמ"א 38 למרות שהם מוכרים את זכויות הבנייה לקבלן. הקבלן מצידו מתחייב לחזק את המבנה על פי הנדרש ובפיקוח מהנדסים, הוא משפץ את המבנה כולו, מוסיף לדירות הקיימות חדרי ממ"ד שמגדילים את שטח הדירות (או לחילופין מתקין בדירות מרפסות) מוסיף מעלית וכדומה. בתמורה מקבל הקבלן (שהפך בינתיים ליזם) את זכויות הבנייה הנוספות על פי התוכנית ובונה את הדירות החדשות בשתי קומות ובקומה המפולשת (תלוי במבנה עצמו) ומוכר אותם ברווח.
כך יצרה המדינה מצב שבו לכל הצדדים כדאי להשתתף בפרוייקט, הדיירים עצמם לא משלמים אגורה והם אינם משלמים מיסוי תמ"א 38 כלל והם מקבלים דירות גדולות יותר, בניין משופץ כמו חדש ויסודות עמידים בפני רעידות אדמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה