יום שבת, 11 ביוני 2016

אפשרויות בנייה במסגרת תמ"א 38 בגבעתיים



תושבי גבעתיים וגוש דן יכולים כיום לנצל את החוק כדי ליהנות מאפשרויות הבנייה של תמ"א 38. מבני מגורים בגבעתיים הזכאים לזכויות הבנייה מכוח התמ"א צריכים לקבל את אישור הועדה המקומית לתכנון ולבנייה. למרות העומס שאיתו מתמודדת הועדה בעיר גדולה ומבוקשת כמו גבעתיים, ליווי משפטי של יזם יכול לסייע לקיצור התהליך. מעבר לכך, השקעה של זמן ומשאבים בהחלט משתלמת בטווח הארוך בכל מה שקשור לתכניות תמ"א 38 בגבעתיים וגוש דן. הסיבה לכך היא העלייה הגדולה בערך הנכס מיד לאחר תום הפרויקט והשיפור המיידי באיכות החיים.

הועדה המקומית לתכנון ולבנייה בגבעתיים רשאית לאשר אחת או יותר מהפעולות הקבועות בחוק במסגרת פרויקט תמ"א 38 בגבעתיים. תושבי גבעתיים לדוגמא יכולים לקבל אישור לחיזוק המבנה בלבד מפני רעידות אדמה וללא תוספות בנייה, או סגירה ומילוי של קומה מפולשת לצורך בניית דירות חדשות או הרחבת דירות קיימות בקומה הראשונה. כמו כן, הועדה רשאית לאשר הקמת עד שתי קומות לדירות חדשות, הקמת קומה חלקית נוספת או חיזוק המבנה והרחבת יחידות הדיור הקיימות בעד 25 מ"ר ברוטו לכל נכס.

איך יודעים מתי לבצע תמ"א 38 בגבעתיים?
כדאי להתייעץ עם יזם מנוסה לגבי תכניות תמ"א 38 בגבעתיים ולברר לגבי מעלית, חנייה, עיצוב הבניין ותוספת מרחבים מוגנים. למרות הבדלים באישורים הניתנים על ידי הועדה המקומית לתכנון ולבנייה, ליווי מקצועי של יזם הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך. המטרה של הגורמים המעורבים היא ליצור מצב שבו משתלם לבצע את התמ"א ואף להפיק ממנה תועלת בטווח הקצר והארוך.
לסיכום, יש הרבה אפשרויות בנייה במסגרת תמ"א 38 גבעתיים. כל מה שצריך לעשות הוא לקבל את אישור הועדה המקומית ולהתייעץ עם יזם בעל ניסיון. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה