יום שישי, 16 במאי 2014

קצבאות ביטוח לאומי



כיצד מחשבים קצבאות ביטוח לאומי לזקנה
קצבאות ביטוח לאומי לזקנה מוענקים לאנשים שהגיעו לגיל פרישה או לגיל הזכאות שכיום הוא גיל 70 לגברים ולנשים. תנאי הזכאות של קצבאות ביטוח לאומי אלה תלויים בגורמים שונים לרבות גיל המבקש את הקצבה, הכנסות נוספות שיש לו מעבר לפנסיה וכדומה.

חישוב קצבת הזקנה נעשה בדרך הבאה:
קצבאות ביטוח לאומי בסיסיות אלה עומדות על 1268 ₪ ליחיד ו 1906 ₪ לזוג. אנשים בגיל 80 ומעלה מקבלים קצבה חודשית של 1345 ₪ ליחיד ו 1983 ₪ לזוג. אם שני בני הזוג עומדים בכל תנאי הזכאות לקבלת קצבאות ביטוח לאומי אלה יקבל כל אחד מהם את הקצבה המגיע ליחיד (כלומר, יותר ביחד). לסכומים אלה מוסיפים גם תוספת וותק למי שהיו מבוטחים למעלה מעשר שנים לפני מועד הזכאות שלהם לקצבה זו. תוספת זו מחושבת לפי 2% מקצבת הזקנה בעבור כל שנה שהיו מבוטחים באופן מלא לאחר עשר השנים הראשונות של הביטוח. בכל מקרה לא תעלה התוספת על 50% מהקצבה.
כיצד מגישים תביעה לקצבה זו
כדי להגיש תביעה לקצבה זו יש לפנות לסניף המוסד לביטוח לאומי הממוקם בסמוך למקום מגוריכם ובסמוך למועד הגעתכם לגיל הזכאות, אך לא יאוחר מ 12 חודשים ממועד זה. אם אין ציון בתעודת הזהות לתאריך הלידה שלכם הוא יחשב לאחד באפריל בשנת הלידה שלכם.
אם הגשתם את התביעה לקצבת זקנה לאחר המועד שאתם זכאים לה, משלם הביטוח הלאומי עבור 12 חודשים רטרואקטיבית ולא יותר. אנשים זקנים שאין להם מקור הכנסה נוסף והם עומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי יהיו זכאים להשלמת הכנסה כתוספת לקצבת הזקנה. זאת על מנת להבטיח לאדם הזקן את הסכום המינימאלי שדרוש לו לצרכי מחייה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה