יום חמישי, 29 במאי 2014

אחריות חברתית



אי אפשר להתכחש לכך שהעולם שבו אנחנו חיים מאוד מעודד כל אחד מאיתנו להיות מוצלח במה שהוא עושה, וכתוצאה מכך לא פעם אנחנו שוכחים את העובדה שלמעשה אנחנו חיים בחברה ולא לבד. אם גם אתם חשים לעיתים את העובדה שאתם כבר לא מעורבים בחיי הקהילה, כדאי שתתחילו לחשוב על אחריות חברתית, כי אחריות חברתית זה דבר שבסופו של דבר נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו.

מהי האחריות החברתית שלנו?
אחריות חברתית זה לחשוב לא רק על עצמנו, ומעבר לכך, אחריות חברתית זה לחשוב גם על מי שזקוק לעזרה. האחריות החברתית שלנו היא, בין היתר, לדאוג לכך שלא ישלמו לאף עובד שכר שהוא פחות משכר המינימום, והאמת היא, שהאחריות החברתית שייכת לכל תחום בחיים שלנו.

איך לוקחים חלק?
אם עד היום לא לקחתם חלק בכל מה שנוגע לנושא של לקיחת אחריות חברתית, אין זה אומר שלא כדאי להתחיל לעשות את זה היום, כי זה לעולם לא מאוחר מידי. אחריות חברתית אפשר ליצור ואפשר להצטרך לקבוצות שעוסקות בתחום. כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להעלות את העניין הזה למודעות שלכם. בסופו של דבר, אם איכפת לכם מהמקום שבו אתם חיים ואם אכפת לכם מאחרים, כדאי שתיקחו לידיים את האחריות, כי יש בכוחכם להשפיע.

אנחנו קובעים את המציאות שבה אנחנו חיים
אין ספק שכל אחד מאיתנו יכול להשפיע על הסביבה שבה הוא חי, ולכן גם אתם יכולים לעשות את זה בקלות. עצם העובדה שתירשמו לקבוצה מסוימת ותתחילו לקחת חלק בפעילויות שלה כבר תהפוך אתכם להרבה יותר מעורבים, ולכן לא כדאי שתוותרו על כך כי יש לכם כוח לשנות לא מעט דברים בחברה שלנו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה