יום חמישי, 7 במאי 2015

המבנה של מבחן GMAT



GMAT משמש בתור מבחן הקבלה ללימודי תואר שני במנהל עסקים. הוא נהוג במגוון רחב של מוסדות לימוד, מכללות ואוניברסיטאות ברחבי העולם ולכן יש לו מבנה ייחודי. המבחן נערך בשפה האנגלית היות והוא בינלאומי, אך הדגש הוא על מבנה אדפטיבי ממוחשב. דרגת הקושי של כל שאלה נקבעת על פי התשובה לשאלה הקודמת. ככל שעונים על יותר שאלות נכונות, כך דרגת הקושי צפויה לעלות. השיטה האדפטיבית הממוחשבת של מבחני GMAT גם מאפשרת השוואה בין הנבחנים בכל מחזור.

החלק הראשון של מבחן GMAT בודק את יכולות החיבור. המבחן מתחיל בחיבור AWA ובו מוצג נושא עליו יש לכתוב במשך 30 דקות. הנבחן אמור להציג טיעון לוגי ברור ולנתח אותו תוך כדי מתן ביקורת. מלבד הטענה עצמה, המבחן נבדק על פי הניסוח של החיבור, השימוש באוצר מילים, הדקדוק וכן הלאה. 



חשיבה משולבת וחשיבה כמותית
נבחנים מעידים כי החלק הקשה ביותר של GMAT הוא החשיבה המשולבת. זהו חלק חדש יחסית בו מוצגות 12 שאלות מארבעה סוגים שונים. בחלק הזה אין קנס על תשובות שלא סומנו, אך הזמן העומד לרשות הנבחן קצר יחסית והוא 30 דקות בלבד. 

חלקים נוספים ולא פחות משמעותיים של המבחן הם הכמותי והמילולי. בחלק הכמותי יש שאלות בסגנון מבחן רב ברירתי עליהן עונים תוך 75 דקות, בעוד בחלק המילולי מוצגות 41 שאלות. הפסקות של 8 דקות בין חלקי המבחן הן רשות ובחלק הכמותי והמילולי תשובות שלא מסומנות פוגמות בציון הסופי.
כפי שניתן לראות, היכרות עם המבנה של מבחן GMAT חייבת להיות חלק בלתי נפרד מההכנה. רק היכרות מן הסוג הזה תאפשר לנצל היטב את הזמן למענה נכון על השאלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה