יום ראשון, 21 ביוני 2015

היתרונות של מחזור משכנתאות



מחזור משכנתאות הוא תהליך שמטרתו לעזור ללווה לקחת הלוואה חדשה, בתנאי מימון טובים יותר מהמשכנתא המקורית. בנוסף, באמצעות המחזור ניתן לסלק את המשכנתא הראשונית תוך חיסכון בעלויות. היתרון הגדול ביותר של מחזור משכנתאות הוא כלכלי. לקוחות ולווים המשתמשים בצורה נכונה במחזור חוסכים עשרות אלפי שקלים בשנה. הסיבה לכך היא שבמהלך המחזור מתבצע תכנון פיננסי מקיף, המביא בחשבון את פרטי המשכנתא הקיימת, את ריבית הפריים לעומת מדד המחירים לצרכן, את שער הדולר והאירו מול השקל וכמובן גם את הוראות הרגולוציה.

עוד יתרון של מחזור משכנתאות הוא התאמת תמהיל ההלוואה לצרכים העדכניים. כל מי שלוקח משכנתא לתקופה של מעל 10 שנים מכיר את הבעייתיות של הגמישות והדינאמיות. בסופו של דבר, לא משנה באיזה יסודיות נבצע את התכנון המוקדם, הרבה דברים עשויים להשתנות. התגובה המומלצת היחידה עבור שינויים מן הסוג הזה היא שימוש בתהליכי מחזור.



איך מנצלים את היתרונות?
היתרונות של מחזור משכנתאות מותנים בליווי מהיר ויעיל של אנשי מקצוע. כדאי לערב את אנשי המקצוע מוקדם ככל האפשר ולשמוע להמלצות שלהם. אנשי מקצוע מכירים היטב את תחום המשכנתאות ואת האפשרויות לביצוע מחזור בתנאי הלוואה קיימים. אפשר לפנות ליועץ משכנתאות פרטי, לערב את יועץ המשכנתאות של הבנק ולשלב בין איסוף מידע באופן עצמאי לבין תיאום פגישת היכרות לא מחייבת. 

ניצול היתרונות של מחזור משכנתאות מחייב את הלווה להישאר עם אצבע על הדופק. עליו להגיב בזמן אמת לשינויים ולא לפחד לבצע התאמות. המטרה העיקרית היא לשמור כל הזמן על תמהיל משכנתא אטרקטיבי, העולה בקנה אחד עם גובה ההכנסה ויכולת ההשתכרות. את המטרה הזו משיגים רק עם מחזור אפקטיבי המתבצע בצורה נכונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה