יום ראשון, 21 ביוני 2015

אילו סעדים ניתן להשיג בעזרת עורך דין נזיקין?



עורך דין נזיקין מלווה לקוחות בהגשת סוגים שונים של תביעות. לאחר שנקבעו החבות ושיעור החבות על ידי בית המשפט, מתעורר הצורך בדיון סביב העדים. בעזרת עורך דין נזיקין ניתן להשיג סעדים משמעותיים ולקבל פיצוי על נזק שנגרם לאדם, לגופו ולרכושו. הסעד העיקרי אותו משיגים באמצעות עורך הדין הוא פיצוי כספי. מטרת הפיצוי הכספי היא להשיב את הניזוק למצב המקורי בו היה אלמלא אירוע האירוע המזיק. בנוסף, יש פסקי דין הקובעים פיצוי עונשי או פיצוי ללא הוכחת נזק. אלו הפיצויים הנפוצים במקרה של חוק לשון הרע או הפרה של חוק העוולות המסחריות. 



הפיצוי הכספי נקבע על ידי בית המשפט לפי ראשי נזק. כדאי להתייעץ עם עורך דין נזיקין כדי להחליט אילו ראשי נזק לדרוש, אך חשוב לא פחות לבחון את פרטי המקרה. ראשי הנזק הממוניים לדוגמא כוללים הוצאות בעבר ובעתיד, הוצאות רפואיות, דמי נסיעה, עזרה של גורם חיצוני וצד ג' וכן הלאה. ראשי הנזק הממוניים כוללים גם הפסדי השתכרות בעבר ובעתיד. אלו ההפסדים שאחראיים במידה רבה על גובה הפיצוי הנקבע עבור הניזוק.

מהם ראשי נזק לא ממוניים?
הסעדים אותם ניתן להשיג בעזרת עורך דין נזיקין כוללים ראשי נזק לא ממוניים. אלו ראשי נזק שבית המשפט בוחן לפי קריטריונים של כאב וסבל, קיצור תוחלת החיים ועוד. ההבדל בין ראשי נזק ממוניים ולא ממוניים הוא בעיקר במידת הסובייקטיביות. 

בעוד ראשי נזק ממוניים נקבעים באופן אובייקטיבי לפי ההוצאות והפסדי ההשתכרות, ראשי נזק לא ממוניים מחייבים התייחסות להיבט הסובייקטיבי של אובדן הנאות החיים. מלבד הפיצוי יכול עורך דין נזיקין לדרוש צווי מניעה, צווי עשה וצווים ספציפיים אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה