יום ראשון, 16 באוגוסט 2015

ייעוץ משכנתא פרטי



שוק המשכנתאות הוא השוק הפעיל ביותר מבחינה כלכלית בארץ. היום רוב משקי הבית אשר מחזיקים בבית או דירה משלהם מחזיקים אותה בשיתוף עם הבנק כיוון שאת כספי הרכישה קיבלו באמצעות משכנתא. עבור רוב המשפחות אשר אינן מחזיקות בעסק (או החזיקו בעסק), הרכישה של הבית או הדירה היא הרכישה המשמעותית והיקרה ביותר שעשו ויעשו אי פעם. כיוון שכך וכיוון שהבנקים (והחברות הפרטיות) שותפים לרכישה, מומלץ מאד לייחס להלוואת המשכנתא חשיבות רבה. לפני שפונים לקחת משכנת או לבצע מיחזור שלה מומלץ מאד לעשות ייעוץ משכנתא פרטי.

האינטרס של יועץ המשכנתאות
האינטרס של יועץ המשכנתאות בבנק זהה לאינטרס של הבנק (חשוב לציין שהוא יכול להיות גם של חברה פרטית אשר מורשית לתת משכנתאות כמובן). כלומר, הבנק רוצה למכור את הכסף שלו בכמה שיותר כסף ולשם כך הוא מעמיד יועצים. לעומת ייעוץ משכנתא בבנק או בחברה הפרטית, היועץ הפרטי רואה אינטרס אחד בלבד והוא האינטרס של הלקוח שלו. המטרה של ייעוץ משכנתא פרטי הוא להשיג את התנאים הטובים ביותר עבור הפרט ולא עבור הלקוח.



השוואה בין הגופים השונים
אחת הפעולות שעושים בתהליך ייעוץ משכנתא היא השוואה בין הגופים השונים שנותנים משכנתא. השוואה מתייחסת גם לריביות השונות המושגות בכל מקום אך לא רק. ישנם מרכיבים רבים במשכנתא שיכולים להקל על המשפחה הנוטלת אותה והתפקיד של היועץ הוא להשוות בין התנאים בכללותם.

התאמת המשכנתא למשפחה
ייעוץ משכנתא אינו רק יצירת מכרז בין ריביות שונות אלא יצירת מסלול אופטימלי למשפחה. המשפחה צפויה להשתנות לאורך השנים והמשכנתא צריכה להתאים לשינויים הצפויים במידה שאפשר. התפקיד של היועץ הוא להבין מה המשפחה צריכה ולעזור לה להשיג את המשכנתא איתה היא תחיה הכי טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה