יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

מהו מבחן GMAT ואיך מתכוננים אליו?

מבחן GMAT הוא מבחן אליו ניגשים מועמדים לתואר שני במנהל עסקים. התואר השני במנהל עסקים הוא תואר נחשק בארץ ובעולם והקבלה אליו מתבססת על ציוני התואר הראשון בשכלול התוצאות של המבחן GMAT. לכן, החשיבות של התוצאה הגבוהה משמעותית כאשר הציון יכול לעשות את ההבדל בין קבלה לאי קבלה לתואר. כדי להבין כיצד אפשר לקבל תוצאה טובה במבחן יש לבהין קודם כול במה מדובר ומהן האפשרויות מבחינת ההכנה אליו.

מהו המבחן
מבחן GMAT הוא מבחן אדפטיבי ממוחשב אשר מתבצע כולו בשפה האנגלית. המבחן הוא בין לאומי ולכן עם התוצאות שלו אפשר להתקבל למוסדות לימוד כאן בארץ או בחו"ל. המשמעות של מבחן אדפטיבי ממוחשב היא שהמבחן מתבצע מול מחשב אשר נותן שאלות בהתאם לתשובות הקודמות ואין אפשרות לחזור אחורה לבצע תיקונים בשאלות קודמות. כיוון שלכל חלק במבחן יש זמן מוגדר מראש לפתרון אי אפשר לחרוג מהזמן ולא מומלץ להתעכב מידי יותר על כל שאלה כדי להספיק לענות על כולו.



חלקי המבחן
למבחן יש ארבעה חלקים; חיבור, כמותי, מילולי וחשיבה משולבת. החלק הכמותי והמילולי נעשים מול המחשב ומומלץ מאד לענות על כל השאלות בזמן שהוגדר כיוון שכל תשובה שלא נענית ונשארת ללא ניסיון לענות יכולה לגרור לקנס בציון ולהוריד אותו (כלומר היא לא רק לא נספרת אלא גם פוגעת בציון) ולכן כדאי מאד לענות על כל השאלות במבחן GMAT.

הכנה לבחינה

החשיבות של מבחן GMAT היא גבוהה מאד ולכן יש להתכונן אליו בהתאם. אפשר להתכונן למבחן לבד, באמצעות פורומים, קבוצות לימוד או מורה פרטי. לימוד בקבוצה או עם מורה יכולים להעלות את סיכויי ההצלחה בצורה משמעותית וכך להעלות את הסיכויים להתקבל לתואר השני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה