יום ראשון, 3 בפברואר 2013

אבטחה פיזית



אבטחה פיזית היא האבטחה המקיפה ביותר עבור כל ארגון או חברה מכל תחום פעילות שלא תבחרו. מכיוון שמערכות אבטחה משוכללות ככל שלא יהיו לא ישתוו לעולם ליכולת האדם, שילוב בין טכנולוגיה בתחום השמירה והאבטחה לבין אבטחה פיזית, יספקו את הפתרון השלם בתחום האבטחה אשר יניב את הביטחון השלם ביותר עבור בעלי המקום ועבור האנשים הנמצאים בו לאורך שעות היום, כמו גם התכולה הקיימת בו .

מה כולל תהליך אפיון וניתוח למטרת גיבוש מערך אבטחה פיזית ?

חשוב לומר זאת מבעוד מועד, כי על מנת לגבש מערך אבטחה פיזית, יש לבצע תהליך אפיון וניתוח של כל הממצאים הקיימים. תהליך מקצועי זה כולל בדיקה וסקירה של סיכונים וניתוח הפערים הקיימים. לאחר מכן מתחילים בתהליך תכנון של מערכות ביטחון ועוברים לניתוח של אירועים מהעבר ואירועים שאפשריים לקרות בעתיד לבוא. הקמה של מערך האבטחה נעשה תוך כדי ליווי ובניית נהלים שונים עבור אותו ארגון או בית עסק. בניית נהלים כוללת את התכנון של שירותי הקבט ואת תכנון מערכי ההכשרה הדרושים .

ביצוע סקר סיכונים – למה זה דרוש וכיצד זה טורם לתכנון של אבטחה פיזית

ביצוע סקר סיכונים כולל בדיקת התרחישים והסיכונים אשר עלולים לאיים על החברה או הארגון וגם על מנת לבדוק את האפקטיביות האמיתית של המערך הקיים. סקרים אלה נועדו גם על מנת לאפיין את סוג התרחישים האפשריים וגם על מנת להיערך לגבי המשאבים אשר עומדים לרשות החברה או הארגון עבור אבטחה פיזית. תהליך זה מספק מענה לשאלות חשובות ביותר בתחום אבטחה ומיועד עבור הסקת המסקנות על ידי הממונים .

כיצד מתכננים אבטחה פיזית נכונה ?

תכנון של אבטחה פיזית נכונה דרוש על מנת ליצור מענה אפקטיבי למערך האבטחה. מערך התכנון כולל בדיקה של אפקטיביות, מציאת מענה להתרחשויות אפשריות, תכנון פתרונות לשליטה מלאה על מערך האבטחה האנושי והביטחוני וגם על מנת לבנות מערך נהלים. בתהליך זה חשוב להתייחס למעגלי הביטחון השונים בארגון וליצור הסתכלות כוללת על כל אחד ואחד מהם .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה