יום שבת, 23 בפברואר 2013

כל מה שרציתם לדעת על עסקים למכירה



אנשים רבים מעוניינים לפתוח עסק עצמאי כזה או אחר, אך מעוניינים לחסוך לעצמם את כל התהליך הכל כך מורכב שמחכה לכם, בכל הקשור לבניית העסק מאפס. משום כך, יש את אלה אשר מעדיפים לרכוש עסק שכבר קיים "חי ונושם".

האמת היא, כי עסקים למכירה מספקים הזדמנות עסקית מצוינת עבור משקיע אשר מעוניין לרכוש עסק לשם השקעה או לשם קידומו. יחד עם זאת, על מנת שרכישה של עסקים למכירה תהיה אפקטיבית, צריך לבחור היטב את העסק שרוכשים ולהיזהר מעסקים בעיתיים. לשם כך, פועלות היום בישראל חברות תיווך המסייעות באיתור עסקים למכירה ובתיווך בין בעל העסק לבין מי שמעוניין לקנות אותו. כחלק משירותי התיווך של חברות אלה הן גם עורכות בדיקה ומספקות ייעוץ עסקי ופיננסי.
באילו תחומים קיימים עסקים למכירה
עסקים למכירה יכולים להיות עסקים גדולים וקטנים, עסקי שותפות וגם עסקים שפועלים עם זכיינות. עסקים למכירה יכולים להיות מתחום נדל"ן ומתחום מסחר או שירותים, מתחום אינטרנט והייטק וגם מתחומי בידור, טיפוח ופנאי. עסקים למכירה שזוכים כיום לביקוש רב מצד המשקיעים הם עסקי המזון והאירוח וגם עסקי הלבשה. לצדם קיימים עסקי חקלאות ונוי מועטים יחסית אשר מיועדים למכירה גם.


האם יזם ישראלי יכול לרכוש עסקים בחו"ל

בהחלט. יזם ישראלי יכול היום לרכוש עסקים למכירה מחו"ל וזאת בזכות חוקי המיסוי החדשים. על מנת לאתר עסקים למכירה בחו"ל נדרשת מומחיות של חברות התיווך או היכרות אישית עם בעל העסק. בנוסף, לפני רכישת עסקים בחו"ל חשוב מאוד לבדוק את כדאיות העסקה הן בהתייחסות המקומית והן בהתייחסות הבינלאומית ולגם לקחת בחשבון את תשלום המיסים שסוג כזה של פעילות עסקית יצריך מכם.

האם יש צורך בשירותי עורך דין לשם סגירת העסקה

בהחלט כן. על מנת לסגור עסקת מכירה יש צורך בשירותי עורך דין אשר ילווה את העסקה ויערוך את הסכם המכירה. מעורבותו של עורך דין דרושה לשם וידוא כי מדובר על עסקה חוקית וכי תהליך המכירה נעשה על פי מה שנקבע בחוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה