יום שבת, 3 בדצמבר 2016

מתנדבים



פרויקט "מחויבות אישית": מערכת החינוך מנחילה את ערכי ההתנדבות לבני הנוער
בשנים האחרונות מריץ משרד החינוך פרויקט בשם "מחויבות אישית", במסגרתו מתנדבים בני נוער בסוף חטיבת הביניים ותחילת התיכון במסגרות שונות. הפרויקט נועד לעודד את התלמידים לקחת חלק פעיל בעשייה החברתית בקהילה שלהם ולהפכם מעורבים יותר במה שמתחולל בחברה הישראלית. כמו כן, הפרויקט מאפשר לחשוף בני נוער מתנדבים לאוכלוסיות מגוונות המגיעות מרקעים שונים, ובכך להעלות את המודעות כבר מגיל צעיר לצורך לסייע ולתרום למי שזקוק לעזרה זו.




היכן יכולים בני נוער להתנדב?
במסגרת הפרויקט מציע בית הספר לבני הנוער מגוון ארגונים ועמותות המפעילות מערכי מתנדבים בהם יוכלו התלמידים להשתלב. תרומה התנדבותית לקהילה יכולה להתבצע באינספור ערוצים ונושאים – סיוע סיעודי וחברתי לקשישים, העברת שיעורים פרטיים לילדים מעוטי יכולת, סיוע רפואי לבעלי חיים, הדרכה בתנועות נוער, חניכה של אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים או נפגעי נפש ועוד. בשונה ממסגרות אשר אינן מוכנות להעסיק בני נוער מתחת לגיל 18, בכל הנוגע למסגרות התנדבותיות – תרומתם של התלמידים רצויה כמעט תמיד. 

למה חשוב לשים לב כאשר בוחרים מקום או ארגון להתנדב בו?  
בבואכם לבחור מקום או ארגון להתנדב בו במסגרת פרויקט "מחויבות אישית" (או בכלל), חשוב לשים לב למספר נושאים. ראשית, בחרו בתחום בו אתם מוצאים עניין או בכזה אשר מערב אתכם רגשית. אם אתם מעדיפים להתנדב עם בעלי חיים ולא עם בני אדם, או מרגישים שקל לכם יותר להסתדר עם קשישים מאשר עם ילדים קטנים – קחו זאת בחשבון. מתנדבים יתקבלו בברכה ובחיוך בכל תחום וארגון שהוא, העיקר שתבואו אליו עם כוונות טובות ונכונות להתחייב. כמו כן, הקפידו לבחור במקום אשר מציע מסגרת זמנים אליה תוכלו להתחייב. מתנדבים יכולים להגיע למספר שעות בודדות מדי שבוע, או להתנדב לעיתים יותר רחוקות במסגרות חד פעמיות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה