יום שבת, 3 בדצמבר 2016

ניקוי מסנן חלקיקים



מהו מסנן חלקיקים ומה הוא תפקידו?
מסנן החלקיקים ברכב שלכם הוא חלק אינטגרלי ממערכת הפליטה (בעברית מדוברת מערכת הפליטה היא האגזוז של הרכב שלכם) ברכבים בעלי מנוע דיזל. באנגלית, נקרא המסנן Diesel Pariculate Filter, או פשוט PDF בראשי תיבות, ובנוסף ישנם מקומות הקוראים למסנן החלקיקים בשם "לוכד חלקיקים". תפקידו של מסנן החלקיקים פשוט מאוד- מטרתו היא הפחתה דרמטית של הפיח הנצבר בתוך מערכת הפליטה (האגזוז) של רכב בעל מנוע דיזל. הוא מבצע זאת בצורה של אגירה, על ידי כך שהוא אוגר בתוכו את הפיח ומבצע תהליך של ניקוי עצמי שהופך את חלקיקי הפיח המזהם לחלקיקי אפר שמזהמים הרבה פחות (חשוב להבין, מדובר בפחות זיהום ולא ב"אין זיהום", שכן כל רכב ששורף דלק או סולר ייחשב למזהם ברמה כזו או אחרת).




היכן ממוקם מסנן החלקיקים?
מסנן החלקיקים ברכב שלכם יהיה ממוקם ככל הנראה לאורך האגזוז, כאשר רובו נמצא מתחת לרכב. ייתכן גם כי תמצאו מסנן חלקיקים שהוא ממש חלק ממערכת הפליטה. כדאי לבדוק האם המסנן שלכם מגיע כיחידה אחת עם ממיר קטליטי, או שמא אתם מקבלים 2 יחידות הבאות בנפרד של מסנן חלקיקים וממיר קטליטי ועליכם להרכיב אותם.

למה ניקוי מסנן חלקיקים הוא חשוב?
ניקוי מסנן חלקיקים הוא חשוב מכיוון שכך מסנן החלקיקים שלנו יכול להבטיח את המשך יעילותו. פיח שנתקע במסנן יכול לגרום להאטת פעילות המסנן, מה שיגרום לתקלות רבות ברכב. ניקוי המסנן גורם ל"פתיחה מחדש" וליעילות מוגברת של עבודת המסנן.

אז מה כדאי לעשות?
אם יש לך בעיה בניקוי המסנן, כדאי מאוד לפנות לבעל מקצוע אמין ומנוסה על מנת לפתור את הבעיות במהרה לפני שהן יגרמו לנזק בלתי הפיך לרכב שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה