יום שבת, 3 בדצמבר 2016

תחומי התמחות של עורך דין תאונות עבודה



דיני עבודה עוסקים בהסדרה משפטית של יחסי עבודה, ובין היתר הם מתייחסים גם לנושא הספציפי של תאונות עבודה. פגיעה בעבודה יכולה להיות מוגדרת כתאונת עבודה או כמחלת מקצוע רק כל עוד היא פוגעת ביכולתו של העובד לעבוד. במקרים אלו יכולים אזרחים בישראל לנצל את הזכויות שעומדות לרשותם ולתבוע את המוסד לביטוח לאומי או את מקום העבודה עצמו. יחד עם זאת, מומלץ לעשות זאת בליווי עורך דין שמכיר מקרוב את הנושא ואת השלכותיו.

יש כמה מאפיינים שכדאי להתייחס אליהם טרם הגשת תביעה בגין תאונת עבודה. עורך דין תאונות עבודה יכול למשל להסביר שתאונת עבודה היא כזו שמתרחשת רק תוך כדי העבודה או עקב העבודה, ולכן היא כוללת גם תאונות דרכים בדרך למקום העבודה. מעבר לכך, תפקידו של עורך דין תאונות עבודה הוא להתמחות במחלת מקצוע שנגרמת עקב עבודה ספציפית, כתוצאה מתנאי העבודה או מנסיבות אחרות אשר קשורות אליה.




סוגים של תאונות עבודה
יש כמובן גם סוגים שונים של תאונות עבודה וגם בהם אמור עורך הדין להתמחות. ראשית, עליו לדעת כיצד ללוות לקוחות שסובלים ממיקרו טראומה: פגיעות עבודה שהתפתחו לאורך זמן ולא כתוצאה מאירוע בודד. שנית, עליו להיות בקיא כאמור במאפיינים של מחלת מקצוע, אך באותה מידה גם להבין את המשמעות של חזקת תאונת עבודה. חוק הביטוח הלאומי לדוגמא מכיר בתאונות שאירעו לעובד בנסיבות מסוימות כתאונות עבודה, למרות שמבחינה משפטית גרידא קשה להגדירן בצורה כזו.

לבסוף, ההתמחות של עורך דין תאונות עבודה מתייחסת למקרים מיוחדים. מקרים אלו כוללים בקע מפשעתי וליקוי שמיעה ויש שורה ארוכה של תביעות שמוגשות בגינן על בסיס כמעט יום יומי בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה