יום רביעי, 12 באפריל 2017

תאונות אישיות תלמידים



בתאונות אישיות תלמידים רבים יכולים להיפגע ולא רק בזמן שהם בבית הספר. סביב הנושא יש שאלות רבות וחשוב לדעת מהן הזכויות של כל אחד ובמקרה של פגיעה מה ביכולתנו לעשות.
 
לא רק בשטח בית הספר
תחום של תאונות אישיות תלמידים הוא תחום מאוד רגיש בעיקר בגילאים בקטנים. חשוב לדעת דבר חשוב: הביטוח שמציע בית והזמן בו התלמיד מכוסה רפואית מכל פגיעה היא כל הזמן ולא רק שהוא בתחומי בית הספר. תאונות אישיות תלמידים וילדים קורות לכולנו גם בדרך לבית הספר, במשחקים במגרש השכונתי אחרי הצהריים וגם מפני פגיעות אלה נוכל לתבוע פיצויים לפי הפוליסה כנגד בית הספר או הרשות העירונית. עובדה זו לא ידועה לכל זוגות ההורים ששולחים את ילדיהם יום יום לבית הספר, למרות שזוהי אפשרות חשובה שיכולה להגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים.




במקרה של נכות הסכומים גבוהים מאוד
כשהילד נפגע מכל סוג פגיעה שלו צריך להבין מה חומרת הפגיעה. במידה ויש אחוזי נכות לילד ושוב, לא רק בזמן השהות בבית הספר אלא גם מחוצה לו ואפילו עד פציעה בטיולך משפחתי בחו"ל, הסכומים יכולים להיות גבוהים מאוד. למשל, במקרה של מאה אחוז נכות כתוצאה מחבלה בראש או אובדן גפה, סכום הפיצוי יכול להגיע עד 350 אלף שקלים. על חמישים אחוזי נכות, 175 אלף שקלים וכולה.

יש פיצויים גם על נכות זמנית
גם תאונות אישיות לתלמידים שגורמות נכות זמנית בלבד מזכות את הילד וההורים בפיצויים על כל יום שהילד מרותק ואינו מסוגל לתפקד. גם על ימי אשפוז בבית החולים מקבלים 120 שקלים על כל יום, זאת בהתאם לתנאים שנקבעו מראש בפוליסה. למשל, פוליסות רבות מקנות פיצויים עבור כל יום במידה והילד היה מאושפז שלושה שבועות ומעלה, ומהיום השישי בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה