יום רביעי, 12 באפריל 2017

מבחן GRE



אחד מהתנאים החשובים והמרכזיים ביותר בקבלה ללימודי תארים מתקדמים באוניברסיטאות מובילות בחוץ לארץ ובארצות הברית בפרט, הוא קבלת ציון גבוה במבחן GRE, ראשי תיבות של Graduate Record Examination. מבחן זה הוא אוניברסאלי וניתן לקחת אותו גם בישראל.

מהות מבחן הGRE ומטרותיו המרכזיות
מהותו של מבחן GRE היא למעשה לשמש כאמצעי לסינון ולדירוג מועמדים ברמה אוניברסאלית וחותכת רוחבית, לאור בקשתם להתקבל ללימודי תארים מתקדמים באוניברסיטה הרלוונטית. כשמדברים על תארים מתקדמים, הכוונה היא לתואר שני ודוקטורט. היות ומדובר במבחן אוניברסאלי, כך גם הוא בנוי- שכן מורכב מנושאים כלליים ובסיסיים במיוחד ואינו מתמקד בתחום דעת אקדמי מסוים. מטרת המבחן היא לאפשר לאוניברסיטה הדנה בקבלת המועמד לקבל תמונה כלשהי על אופן החשיבה של המועמד ורמת כישוריו הבסיסיים. כמובן, שמבחן הGRE איננו משמש המדד היחידי בהליך הקבלה ללימודי תארים מתקדמים, אלא מהווה אך נדבך אחד בשכלול הנתונים, אליו מתווספים התרשמויות מראיונות אישיים, מכתבי המלצה וציוני והישגי התואר הראשון האקדמי. המבחן עצמו הינו מבחן פסיכוטכני, אשר נבנה על ידי המרכז הארצי לבחינות ולהערכה שבארצות הברית. 




פרטים טכניים על מבחן הGRE
עלות לקיחת מבחן GRE עומדת על כ-160 דולרים וניתן להיבחן בכל חודש קלנדרי. אם זאת, יש לכך סייג, שכן לקיחת המבחן מוגבלת לחמש פעמים בשנה. את המבחן לוקחים בבית הספנות בתל אביב ויש להירשם לבחינה עצמה דרך האתר האינטרנטי של ה-GRE

יש לקחת ברצינות את מבחן הGRE
הדרך להצלחה, כידוע, רצופה קשיים ואתגרים. אחד מן האתגרים הללו הוא מבחן הGRE, שאמנם בא לבחון כישורים די בסיסיים אך ניתן להתכונן לקראתו באופן שיבטיח את הצלחת המועמד בבחינה ודירוגו על בסיסה במקום גבוה ביחס ליתר המועמדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה