יום רביעי, 12 באפריל 2017

הפקה מוזיקלית



תהליך יצירה של שיר הוא תהליך שכולל שלבים רבים לפני המוצר המוגמר
אם אתם חושבים שתהליך יצירה של שיר כזה או אחר הוא פשוט תהליך שבו מגיע אמן לאולפן הקלטות, מקליט את המילים והלחן שנמצאים בראש שלו ושם הדבר נגמר – אתם כמובן טועים טעות גדולה. כיום, בכדי להוציא לאור יצירה מוזיקלית כזו או אחרת, יש צורך בתהליך ארוך שלבים ומקיף של הפקה מוזיקלית – תהליך שלוקח את השיר הבוסרי והופך אותו ליצירה של ממש. על התהליך הזה מנצח המפיק המוזיקלי, שמנהל ברמה הלוגיסטית וברמה היצירתית את היצירה, וכעת נבין בדיוק מה הוא צריך לעשות מקצה לקצה.




על השלבים השונים של הפקה מוזיקלית של יצירה, והחשיבות של כל אחד מהם
תהליך הפקה מוזיקלית הוא תהליך בעל שלבים רבים. בהתחלה, צריך המפיק המוזיקלי להבין מה בדיוק האופי של השיר, ומה רוצים להוסיף לו ולשוות לו מבחינה נגינה ומבחינת סגנון. לאור זאת, יש צורך בנגנים שונים ובתפקידים שונים – ואת כולם צריך להקליט בצורה מושלמת עד יצירת כל החומר הנחוץ ליצירת השיר. התהליכים הבאים הם תהליכים של טכנאי מוזיקה – מיקס ומאסטר – שאותם לעתים מבצע המפיק בעצמו ולעתים הוא מזמין לשם כך גורם חיצוני. לאחר חיבור כל התפקידים ויצירת המוצר המוגמר – המפיק המוזיקלי למעשה מסיים את תפקידו ונותן את הבמה לאמנים המקליטים.

כשלומדים את התחום כמו שצריך, מקבלים את הכלים ליצירת היצירה במלואה
כמו שאתם בוודאי מבינים, הפקה מוזיקלית היא תהליך משמעותי ביותר בכל תהליך יצירה מוזיקלי כיום, ולא בכדי מפיקים מוזיקליים עוברים לקדמת הבמה כיום, עם שמות כמו דייוויד גואטה שהופכים לאמנים מובילים בזכות עצמם ולא בזכות האמנים איתם הם עובדים. לימודים בתחום יעניקו לכם את הכלים האיכותיים לתעסוקה בו – וזוהי תעסוקת הליבה של עולם המוזיקה המודרני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה