יום ראשון, 16 בפברואר 2014

הסרת עין הרע



אמונה או אמונה טפלה?
רבים רואים בעין הרע אמונה טפלה. אחרים רואים בעין הרע דבר מוחשי שנוכח בחייהם באופן ממשי. השאלה המעניינת היא האם קיימות בכלל אמונות טפלות או שכל האמונות שוות בעיני המאמין עצמו? מה ההבדל בין יהודי מאמין המשתטח על קבר צדיק ובין אינדיאני שמדבר אל העץ מבקש ממנו את אותן הבקשות של בריאות, הצלחה בזוגיות, פוריות, שפע של מזון וכדומה? ניתן להתווכח על כך ללא סוף, אבל מי שמאמין באמת יודע שאדם באמונתו יחיה, ושאין אמונה טפלה לעומת אמונה נכונה ושכל האמונות שוות בעיני המאמינים בהם.

הסרה בעזרת האמונה
אנשים שמאמינים בעין הרע מאמינים גם שניתן לעשות הסרת עין הרע. האמונה שלהם היא שמובילה אותם והדרך לכך נעוצה באותה האמונה. אבל לפני שעושים אקט של הסרת עין הרע יש לנסות ולברר האם עין הרע היא חיצונית או פנימית לאדם. כלומר: האם מישהו אחר הטיל עין הרע על האדם או שאולי הוא המקור לכך. רבים נוטים להאמין (בין אנשי האמונה) כי עין הרע מקורה באדם עצמו ומכיוון שהוא עצמו מביט בצרות עין על הזולת, לא מפרגן, מקנא ומייחל לכשלון הזולת, הוא מביא על עצמו את עין הרע בעצמו. עין הרע פועלת כמו בומרנג מעצמו לעצמו. מי שמבין זאת ידע גם את הדרך לעשות הסרת עין הרע בעצמו לעצמו.

כיצד האמונה עוזרת
הסרת עין הרע בעיני המאמין היא אקט של טיהור וזיכוך עצמי הנובע מן הידיעה כי הוא מקור הרע. אדם שמובל על ידי האגו שלו ולא רואה את הזולת באור חיובי למעשה פוגע בעצמו. השימוש באמצעים חיצוניים כמו תפילות או קמעות שונות וכדומה אינו בא אלא לעזור לאדם לעשות את התיקון מתוך עצמו על מנת לעשות הסרת עין הרע מעצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה