יום שני, 24 בפברואר 2014

כיצד מרכזית IP פועלת?



בשנים האחרונות, אנו שומעים על בתי עסק רבים אשר בוחרים להתקין בשטחם מרכזית IP. יתרה מכך - נראה שכל הפרסומות שמציעות להתקין מרכזיות לעסקים השונים, מתמקדות בעיקר במרכזיות הIP. אבל מהי בעצם מרכזית IP וכיצד היא פועלת? והאם היא יכולה להתאים לכל אחד? הנה כמה תשובות בנושא:

כך פועלת מרכזית הIP
מרכזית IP באה להחליף את המרכזיות הישנות, שעבדו על טכנולוגיה שנקראה PSTN. בטכנולוגיה זו, היה צורך בקווי טלפון ייעודיים בעצם, שעברו פיזית בכל התשתיות בארץ. לעומת זאת, בעידן המחשבים והתקשורת כיום, אין יותר צורך בקווים ייעודיים לטלפוניה. במקום זה, משתמשים בתשתית הפס הרחב של רשת האינטרנט, שניתן להעביר עליה תחבורה כבדה מאד - כבדה הרבה יותר מזו של הטלפוניה. לן, מרכזית IP משתמשת בדיוק בתשתית הזו של הפס הרחב, בכדי להעביר את שיחות הטלפון השונות. כמובן שטכנולוגיה זו יכולה להתחבר גם לקווים אנלוגיים, ובכך היתרון העצום שלה. וכיצד מזהים את עמדות הקצה? כאמור, מרכזית IP מבוססת על כתובת IP שכל טלפון מקבל. עם זאת, כתובות אלו הן שקופות למשתמש, והוא רואה זאת כאילו הוא יוצר קשר עם מספר טלפון קווי רגיל, כך שהדבר לא דור שתפעול מיוחד. 

  
הפס הרחב משנה עולמו
מכיוון שמרכזית IP פועלת על תשתית הפס הרחב, הרי שהיא גם יכולה להעביר ממילא תעבורה כבדה הרבה יותר. על כן, מרכזית IP יכולה לשמש גם בתור אמצעי לסנכרון בין שיחות הטלפון, לבין מערכות המידע בבית העסק שלכם. מעבר לכך, מרכזית P יעילה מאד לבתי עסק שזקוקים לכמה עשרות של קווים, והיא אף יכולה לתחזק מאות קווים. גם במקרים של קווים מועטים המרכזיה יכולה להתאים, אם מדובר על מרכזיה וירטואלית - כך שהמרכזיה עצמה יושבת על שרת מרוחק, ורק נותנת שירות לעסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה