יום שבת, 27 בפברואר 2016

תמ"א 38



איזו חברה תוכל ללוות אתכם
פרויקטים של תמ"א 38 נועדו לחזק בניינים. בשנת 1975 יצא תקן ישראלי לעמידות מבנים מפני רעידות אדמה. כיוון שעד לשנת 1980 נבנו בניינים ללא התחשבות בתקן זה, אפשרה מדינת ישראל בשנת 2005 לבצע פרויקטים של חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה כך שהם יעמדו בתקנים. במסגרת חיזוק המבנים מאפשרת המדינה לקבלנים לבצע שינויים בבניין כולל הוספת קומות. עם זאת ועל אף היתרונות של הפרויקטים עבור כולם עד לשנת 2008 נעשו מעט מאד פרויקטים ולכן נעשו שינויים בתקנות ואיתם גם תמ"א 38 ב שמאפשר לבצע הריסה של המבנה ובניה שלו מחדש.

קריטריונים בבחירת החברה לביצוע הפרויקט
ישנם כמה קריטריונים שיש לבחון כשיוצאים לבצע פרויקט של תמ"א 38 ובניהם: 
  • ניסיון – כדאי לבחון כי לחברה אשר מבצעת תמ"א 38 יהיה ניסיון בתחום. החברה צריכה להסביר לכם מה הניסיון הקודם שלה, לתת לכם דוגמאות לפרויקטים שהיא כבר ביצעה ואתם מצדכם תוכלו להגיע למקום, להתרשם במו עיניכם מהתוצאות ואף לשוחח עם דיירים שעברו את תהליך השינוי עם החברה.

  • הצעה – החברה אשר מבצעת את הפרויקט צריכה להציע לכם הצעה מסודרת לשינוי המבנה שלכם. המבנה יכול לעבור שינויים ולשרת אתכם טוב יותר מכפי שהוא משרת אתכם היום. השינוי כמובן לא יהיה במיקום של הבניין אך אתם יכולים לצפות לכך שהדירה שלכם תהיה גדולה יותר, נוחה יותר וגם לצפות לכך שהבניין שלכם יתאים לכם יותר.

  • הסכם – לפני שמתחילים לבצע פרויקט של תמ"א 38 יש לבצע הסכם מול החברה כדי להחליט אם היא מתאימה לכם או לא. בהסכם צריכים להיות כל הפרטים כולל מה החברה מציעה לכם מבחינת מפרט, כמה זמן ייקח הפרויקט וכל פרט אחר עליו סיכמתם בעל פה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה