יום רביעי, 27 באפריל 2016

במה עוסק עורך דין נזיקין?



עורך דין נזיקין מתמחה באחד התחומים המורכבים ביותר שקיימים במשפט האזרחי. דיני נזיקין עוסקים בחיובים לא רצוניים, בדרך כלל בעקבות נזק שנגרם לאחד הצדדים. המצבים שבהם נגרם נזק לאדם כוללים תאונות, רשלנות, תקיפה, לשון הרע, מטרד, גניבת עין ועוד. המשמעות היא שעורך הדין נדרש להכיר את כל התקנות והחוקים הרלוונטיים. עליו לעקוב אחר פסקי דין תקדימיים ולהשתמש בניסיון העומד לרשותו כדי לייצג את הלקוח על הצד הטוב ביותר. מעבר לכך, עורך דין נזיקין אמור לזהות את שאלת האחריות. בפקודת הנזיקין ישנה דוגמא למשטר אחריות המבוסס על רשלנות צפויה. לעומת זאת, בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ישנו משטר המבוסס על אחריות מוחלטת שתקפה גם למקרים בהם המזיק לא יכול לשלוט על מעשיו.




חשיבות הייעוץ המשפטי
עורך דין נזיקין יכול לספק ייעוץ בשלבים שונים של המשפט. כדאי לערב אותו מוקדם ככל האפשר, על מנת למנוע ניסוח מורכב של כתב תביעה. אפשר לערב את עורך הדין לצרכי ייעוץ ראשוני בלבד או להשתמש בניסיון העומד לרשותו כדי לגבש כתב הגנה. יש חשיבות גדולה לייעוץ שניתן על ידי עורך דין מנוסה, כי הוא זה שיכול לדעת באילו הגנות ניתן להשתמש. בין היתר יכול הנתבע לטעון לאשם תורם כהגנה מוחלטת, אשם תורם כהגנה יחסית, הסתכנות מרצון, אשם תורם לקטינים, התיישנות וכן הלאה.

בחירת עורך דין
אדם שמעורב בתביעת נזיקין צריך לבחור עורך דין על סמך מקצועיות, ניסיון והתמחות. אפשר לקבל המלצות על עורכי דין שעוסקים בתחום ולשמוע חוות דעת מלקוחות קודמים. כדאי להגיע לפחות לפגישת היכרות אחת עם עורך דין נזיקין, כדי להתרשם ממנו ברמה האישית ולוודא שמדובר על אדם אמין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה