יום שישי, 16 בספטמבר 2016

מהי התחדשות עירונית?



מהי בדיוק התחדשות עירונית, ומהן האפשרויות לביצוע מטרה חשובה זו?
הסביבה העירונית שבה כמעט כולנו חיים היא סביבה שלעתים קרובות תוכננה ונבנתה לפני לא מעט שנים. באזורים העירוניים המרכזיים במדינת ישראל ישנן שכונות שנבנו לפני עשרות שנים ואינן עומדות עוד בסטנדרטים המודרניים של איכות חיים, סביבת מחייה, מיגון ובטיחות – ובאזורים אלה יש לבצע תהליכים שונים של התחדשות עירונית בכדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ובכדי לספק לכלל הדיירים את איכות החיים שמגיעה להם. האפשרויות לביצוע התחדשות זו כיום הן בעיקר תהליכים של פינוי בינוי ושל תמ"א 38.

הסבר קצר על פינוי בינוי, תמ"א 38, וההבדלים בין שתי האפשרויות האלה
פינוי בינוי היא האפשרות הקלה ביותר להבנה מתןך תהליכי התחדשות עירונית, כאשר למעשה מדובר בתהליכים בהם בנייני מגורים מיושנים נהרסים עד היסוד, כשהדיירים שלהם מקבלים זכויות על דירות בבניינים החדשים שנבנים במקומם. כך, למעשה, מקבלים בניין ודירה חדשים לגמרי בסטנדרטים גבוהים ביותר, בסופו של תהליך הבנייה הארוך והאיכותי. מנגד, תמ"א 38 היא אפשרות התחדשות עירונית של שיפוץ, בתנאים הפשוטים ביותר שניתן לקבל מבחינת אישורים וביורוקרטיה – כאשר מטרתו של השיפוץ היא לספק מיגון איכותי מפני רעידות אדמה, אך בהחלט ניתן גם להוסיף בו כל אלמנט אחר של שיפוץ ואיכות חיים שנחוץ לנו בתהליך השיפוץ.

אל תוותרו על האפשרות לשדרג את איכות החיים שלכם בצורה המקצועית ביותר
תהליכי התחדשות עירונית הם תהליכים שמיטיבים בראש ובראשונה עם תושבי השכונה והבניינים בהם הם מתקיימים – וחשוב להבין שגם אם ישנם קשיים בדרך, את התוצאות הטובות ביותר מקבלים דרך שירותים ברמה הגבוהה ביותר בתחום זה. כאשר פונים לשירותים מקצועיים בתחום התכנון והיישום של תהליכי פינוי בינוי ותמ"א 38, מבטיחים את איכות החיים שלכם לאורך שנים רבות מאוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה